Tallink Silja lanserar donationsprogram för Club One-medlemmar

AS Tallink Grupp har startat ett donationsprogram där alla Club One-medlemmar kan donera sina bonuspoäng till förmån för olika välgörenhetsprojekt. Bonuspoängen för Sveriges Club One-medlemmar kommer att skänkas till barnhemet ”Elva” i Estland.

Enligt Kaidi Krimm, chef för Club One i Estland, är syftet med donationsprogrammet att engagera kunderna och uppmärksamma samhället om alla som behöver stöd och öka medvetenheten om möjligheterna att hjälpa.

– Människor vill oftast veta vad deras pengar går till. Därför har vi valt konkreta organisationer och projekt i vår omgivning, så att varje enskild individ själv kan välja om de vill ansluta sig till oss, säger Kaidi Krimm, chef för Club One i Estland.

– En av vår organisations viktigaste prioriteringar är att finna nya möjligheter för barnens fritidsaktiviteter och öka deras medvetenhet säger Kai Räisa, direktör på barnhemmet Elva. Samarbetet med Tallink är mycket uppskattat och barnen ser redan fram emot sin resa. Vår budget är för liten för denna slags aktiviteter så varje hjälpande hand tas emot med stor tacksamhet, säger Räisa

Donationskampanjen pågår från 13 augusti fram till 31 december 2012. Alla Club One-medlemmar kan donera sina bonuspoäng via Club Ones hemsida. Svenska och estniska Club One-medlemmar kan donera sina bonuspoäng och medverka till en minnesvärd resa för barnen på barnhemmet ”Elva” i Estland (www.elvalastekodu.ee). Finska Club One-medlemmar kan stödja föreningen Friends of the University’s barnsjukhus (www.kummit.fi) och medlemmar i Lettland kan stödja SOS barnbyar i Lettland.

Club One har över 1,3 miljoner medlemmar och de flesta kommer från Finland, Sverige, Estland och Lettland. Alla Club One-medlemmar erbjuds flera olika specialerbjudanden ombord på alla Tallink Siljas fartyg, Tallink Hotels och på samtliga destinationer. Medlemmarna samlar bonuspoäng under sina resor och kan använda dessa för att betala på Tallink Silja.

Barnhemmet Elva ligger i södra Estland och har plats för 45 barn.

För ytterligare information:
Elva Orphanage                              AS Tallink Grupp
Kai Räisa, Director                         Luulea Lääne, Kommunikationsdirektör
Tel: +372 7456 014                         Tel: 6409 800
Mob: +372 5346 2888                      Mob: +372 552 1296