Tallink Silja vinnare av Guldnyckelns specialpris

Tallink Silja och Outrider vann den 12 mars 2009 Guldnyckelns specialpris – Sökmarknadsföringspriset, i konkurrens med 3 och Fritidsresor. Sökmarknadsföringspriset omfattar sponsrade länkar och sökordsoptimering.

Juryns motivering lyder:

”Långsiktig, nytänkande närvaro i sökmotorerna har kombinerats med "konservativ" media. Pristagaren har bräckt sin konkurrens genom att navigerat rätt på sökmotorerna och kört om "Håkans" röda färja. Har med såväl digital som traditionell pannå presenterat sitt bidrag och goda resultat på ett tydligt och enkelt sätt."

- Det här känns mycket bra. Det gäller att hela tiden arbeta målmedvetet för att på bästa sätt nå våra kunder på deras villkor. Sökmarknadsföringspriset är ett bevis på att vi lyckats väl även i de digitala medierna. Ett stort tack till byrån Outrider och Maxus som gjort sökstrategin, säger Tapani Kauhanen, Marknadsdirektör Tallink Silja AB.

Guldnyckeln är tävlingen där företag och reklambyråer uppmanas att producera kommunikation som är resultatorienterad och med kreativ och strategisk höjd.
Guldnyckeln belönar direktmarknadsföring som, oavsett media, åstadkommer respons som är mätbar på individnivå. Detta är den enda tävlingen inom reklamvärlden (i Sverige) som belönar strategi, kreativitet och resultat. Bakom Guldnyckeln står SWEDMA.

För ytterligare upplysningar,

Janis Pavuls