Tallink transporterade 632 376 passagerare i februari

Report this content

Under februari månad transporterade AS Tallink Grupp sammanlagt 632 376 passagerare, vilket är en ökning med 0,7 procent jämfört med samma period föregående år.

Under februari månad ökade antalet passagerare på linjen Sverige – Lettland med 44,2 procent till 47 458 och på linjen Finland – Estland ökade antalet passagerare med 3,4 procent till 291 824. På linjen Sverige – Estland minskade antalet passagerare till 58 858
(-1,7 %) och på linjen Sverige – Finland transporterades 234 236 passagerare (-7,4 %).
Passagerarsiffrorna på linjen Sverige – Estland och Finland – Estland påverkades av planerad dockning av fartygen Baltic Queen och Superstar, som under denna period inte ersattes med andra fartyg.

Antalet transporterade personbilar i februari minskade med 2,3 procent till 62 849 och antalet transporterade fraktenheter minskade med 4 procent till 21 541.

AS Tallink Grupp är det ledande rederiet inom passagerar- och lasttrafik på Östersjön, som verkar under varumärkena Tallink och Silja Line och trafikerar sex linjer. Företaget har 6700 anställda i Sverige, Finland, Estland, Lettland, Tyskland och Ryssland och transporterar över 9 miljoner passagerare varje år.

För ytterligare information:

Luulea Lääne