Tallink transporterade 746 000 passagerare i april

AS Tallink Grupp transporterade sammanlagt 745 770 passagerare i april, vilket är en ökning med 1,6 procent jämfört med motsvarande period i fjol. Även antalet transporterade personbilar ökade med 4,1 procent under förra månaden.

I april transporterade Tallink 360 017 (+6,4 %) passagerare på linjen mellan Estland och Finland. På linjerna mellan Sverige och Finland transporterades 255 938 (-2 %) passagerare; på linjen mellan Sverige och Lettland var motsvarande siffra 59 686 (+1,3 %) och mellan Sverige och Estland transporterades 70 129 (-1,5 %) passagerare.

Under april månad transporterade Tallink även 84 233 (+4,1 %) personbilar och 23 412

(-5,2 %) fraktenheter.

Rederiet trafikerar inte längre linjen Finland – Tyskland sedan augusti 2011. Fartygen på denna rutt har chartrats.

AS Tallink Grupp är det ledande passagerarrederiet på Östersjön med 19 fartyg och verkar under varumärkena Tallink och Silja Line som trafikerar sex olika linjer. Tallink har 6800 anställda i Estland, Finland, Sverige, Lettland och Ryssland.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Luulea Lääne.                                     Janis Pavuls

AS Tallink Grupp                                 Tallink Silja AB

Kommunikationsdirektör                       Kommunikationschef

E-post: luulea.laane@tallink.ee,             E-post: janis.pavuls@tallinksilja.com

www.tallink.com                                 www.tallinksilja.se