• Tallink Silja AB/

Tallinks fartyg har försenade ankomsttider på linjen Tallinn-Stockholm och linjen Helsingfors-Stockholm söndag den 6 december

På grund av svåra väderförhållanden är passagerarfartyget Romantika, som trafikerar linjen Tallinn-Stockholm, samt passagerarfartygen Silja Symphony och Silja Serenade, som trafikerar linjen Stockholm-Helsingfors, försenade till deras ankomsthamnar på söndag morgon. De övriga passagerarfartygen ankommer enligt tidtabell.

Romantika som avgick från Tallinn igår kväll anländer till Stockholm kl. 10.45 istället för kl. 10.15. Silja Serenade som avgick från Helsingfors anländer till Stockholm kl. 11.45 istället för kl. 9.45. Silja Symphony anländer till Helsingfors kl. 11.20 istället för kl. 10.30.

Eftersom de svåra väderförhållandena håller i sig under söndagen kan det komma att bli övriga förseningar i fartygens tidtabeller under dagen.

Även ankomsten för fraktfartyget Regal Star från Paldiski till Kapellskär är försenad.