TallOil rekryterar dynamisk toppkraft

Report this content

Stockholm 2006-06-27 Bioenergikoncernen TallOil har rekryterat Gustav Melin till posten som affärsområdeschef för fasta bränslen. Gustav Melin har under de senaste tolv åren arbetat som VD på Agrobränsle i Örebro. Under Gustav Melins ledning har Agrobränsle gått från ett regionalt företag till Salixföretaget med världsledande växtförädling och dotterbolag i England samt återförsäljare i en rad Europeiska länder.

– Rekryteringen av Gustav Melin som affärsområdeschef för fasta bränslen kompletterar TallOils organisation på ett utmärkt sätt. Gustav Melin har lång erfarenhet som företagsledare inom bioenergibranschen. Dessutom har han specialkunskaper kring energigrödor och lång erfarenhet av att skapa förbättrade politiska villkor för biobränslebranschen och dess fortsatta expansion, säger Magnus Ånstrand koncernstabschef på TallOil. – Jag ser fram emot att arbeta på TallOil därför att bolaget är en kompetent företagsgrupp med passionerade människor som brinner för att utveckla affärer inom bioenergiområdet, säger Gustav Melin. – TallOil har kompetens och resurser för att våga ta affärs och utvecklingssteg som sträcker sig bortom dagens teknik- och tankebarriärer. För mig är därför TallOil en given vinnare och en av de absolut bästa plattformarna för ett globalt skifte till en miljövänligare energiförsörjning. Jag vill vara en aktiv deltagare i den processen, säger Gustav Melin som tillträder sin tjänst 1:a augusti. Gustav Melin sitter sedan 1995 Svebios styrelse och är även Fotbollsansvarig i ÖSK Fotbolls styrelse.