Knäck nöten på Tammsviks paradisstrand

Report this content

Mitt i höstrusket kan man nu mötas på en solvarm strand vid Mälaren. Med uppkavlade byxben, utan strumpor och skor, får man sätta sig tillrätta i solstolarna och stoppa fötterna i den varma sanden på Tammsvik Konferens & Herrgård nya, kreativa mötesrum. Bakom idén står Tammsviks VD Johan Hjort som tycker att mötet blir bäst när man slappnar av.

– Jag träffade en av våra största kunder på semestern. Vi möttes på stranden, slog oss ner i skuggan och hade ett fantastiskt bra möte. De bästa idéerna får man i möten som berör och dessa möten sker i avslappnade och naturliga miljöer, säger Johan Hjort. Därför har han nu skapat mötesrummet ”Paradiset” som är en komplett exotisk strand i miniformat. När man kliver in i rummet hamnar man direkt på bryggan som leder ner till stranden med solstolar. Runt omkring dig finns vidstäckta stränder, böljande palmer och en klarblå himmel. I rummets tak sitter speciallampor som går att reglera från gassande middagssol till stämningsfull solnedgång. Här vågar man slappna av och enligt Johan Hjort är det ett rum som verkligen stimulerar till kreativitet. – Här hänger man av sig slipsen, slänger titlar och invanda fraser och släpper loss energin. Jag har sett det många gånger, när barriärer rivs och orden bara flödar. Det är då det blir bra möten. På väggen där horisonten delar himmel och hav sitter en stor glasskiva som fungerar som whiteboardtavla. Genom ljudsystemets kan man välja såväl reaggemusik, vågskvalp, vindsus som tystnad, allt beroende på vilken typ av möten man vill ha. – Vi hjälper våra kunder att komma vidare. Med vårt paradis blir det slut på strandsatta möten och gruppen hittar kreativa lösningar och fattar bra beslut. Var man än sitter i rummet ser man vatten och vill man sedan svalka av sig efter en livlig diskussion är det bara att öppna skjutdörrarna i glas som leder ut till rummet med en stor pool och jacuzzi. Lokalen är också lämplig att använda för ren avkoppling eller för fest. Själva mötesrummet passar bra för grupper upp till tio personer och tillsammans med poolrummet kan man vara upp till 200 personer. För Johan Hjort är kreativa och innovativa mötesmiljöer ett signum. Han har tidigare skapat flera spännande mötesrum, bland annat bollhavet fyllt med 26 000 röda bollar som man får dyka ner i och där man definitivt tänker annorlunda tankar. Rummet ”Friheten” som saknar bak och fram, där alla väggar är täckta med whiteboardtavlor och stolarna går att snurra åt alla håll. Eller rummet med saccosäckar och tv-spel som verkligen släpper tanken fri. Bilder Högupplösta bilder finns att ladda ner på www.tammsvik.se/press