Accelererar expansionstakten, upptar lån med konverteringsmöjlighet

Tangiamo Touch Technology AB (”Tangiamo” eller ”Bolaget”) har beslutat om att uppta ett lån med konverteringsmöjlighet om 6 MSEK, vilket stärker Bolagets rörelsekapital för att möta den stigande efterfrågan som Tangiamo upplever från marknaden. Under hösten 2020 har Tangiamo startat två nya affärsområden i form av Leisure Gaming och Sportsbetting, två affärsben som innebär spännande möjligheter och med ett stärkt rörelsekapital står Bolaget bättre rustat för att tillvarata de möjligheter som identifierats inom dessa marknader.

Lånet löper till och med den 16 juni 2021 med en månatlig ränta om 1,5 procent. Som alternativ till kontant återbetalning efter förfallodatumet har långivaren möjlighet att påkalla riktade kvittningsemissioner av aktier i Tangiamo till ett värde som motsvarar det totala lånebeloppet eller minst 1 MSEK. Teckningskursen per aktie ska då fastställas med tillämpning av 10% rabatt i förhållande till ”Referenspriset”. Referenspriset är det volymviktade genomsnittspriset (VWAP) under de senaste 15 (femton) handelsdagarna före påkallelsen.

Sammantaget har bolaget bedömt att villkoren för lånet är marknadsmässiga. Långivare till lånet om 6 MSEK är Modelio Equity AB och Eslom Capital AB.

”Senaste månaderna har vi sett en successivt stigande efterfrågan av vår befintliga produktportfölj. Dessutom, som vi tidigare har kommunicerat har vi startat, samt börjat förbereda, inför lanseringen av våra två nya affärsben Leisure Gaming och Sportsbetting. Vi har redan påbörjat marknadsbearbetning för kommande försäljning och med ett stärkt rörelsekapital så står vi väl rustade för att fokusera på nykundsbearbetning, försäljning samt leverans på våra tidigare vunna avtal.”, säger Linh Thai, VD på Tangiamo.

Linh Thai, CEO

Harald Börsholm, COO

Denna information är sådan information som Tangiamo Touch Technology AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2020-12-15 19:20.

Tangiamo Touch Technology AB (publ) är ett svenskt företag med säte i Göteborg. Bolaget noterades 2017 på Nasdaq First North Growth Market och arbetar främst med tillämpningar av sensorteknologi inom Gaming. Bolaget har patent på en rad områden inom både touch teknologi och visuell identifiering. Bolagets produkter finns installerade på kasinon, spelhallar och kryssningsfartyg i mer än 30 länder. Mer information om verksamheten finns på www.tangiamo.se. Bolagets aktie (TANGI) är föremål för handel på Nasdaq First North Growth Market Stockholm med G&W Fondkommission som Certified Adviser, Kungsgatan 3, Stockholm, email. ca@gwkapital.se, tel. 08-503 000 50.