Delårsredogörelse juli – september 2021

• Nettoomsättningen uppgick till 3 108 (2 310) TSEK
    • Orderstock: ca 3 000 TSEK
  • Rörelseresultatet före avskrivningar uppgick till -1 535 (104) TSEK
  • Resultatet efter avskrivningar och finansiella poster uppgick till -2 565 (507) TSEK
  • Resultat per aktie är negativet
  • Kassaflöde från den löpande verksamheten uppgick till -4 894 TSEK
  • Likvida medel uppgick till 10 983 TSEK den 30 september

Januari - September 2021

• Nettoomsättningen uppgick till 6 183 (5 385) TSEK
    • Orderstock ca 3 MSEK
  • Rörelseresultatet före avskrivningar uppgick till -5 029 (-3 015) TSEK
  • Resultatet efter avskrivningar och finansiella poster uppgick till -8 050 (-3 870) TSEK
  • Resultat per aktie är negativet
  • Kassaflöde från den löpande verksamheten uppgick till - 8 759 TSEK

Väsentliga händelser under och efter periodens utgång

Juli – September 2021

• Ny order från Grupo Caribant, 1 MSEK
  • Inleder licenstillverkning i Dominikanska Republiken
    • Avtalet gäller inledande en typ av spelbord till Grupo Caribants egna spelhallar och en potentiell affär på 6-30 MSEK
  • Första order Slotmaskin med Sic Bo, Pefaco i Burkina Faso
  • Tangiamo och Lightning Gaming ingår ett exklusivt distributionsavtal för USA

VD har ordet

Vi avslutar det tredje kvartalet med att passera fjorårets totala försäljning med 15%, orderstocken uppgår till 3 MSEK. Vi ser en stark återhämtning i vissa regioner, våra distributörer i Karibien, Italien och Afrika har uppfyllt sina avtal. Vi hoppas att Ryssland återhämtar sig i närtid samt att Loto Quebec inom kort får fortsätta med sin investeringsplan, där våra produkter är inplanerade.

Vid full leverans innan årsskiftet kommer årets totala försäljning att landa på 9 MSEK, dvs 55% högre försäljning än förgående år. Resultatet för perioden ligger enligt plan. Finansiella intäkter, omställningsstöd och stöd för korttidspermittering i fjol på ca 1,7 MSEK påverkade resultatet för 2020 positivt, därav är resultatet för i år lägre än förgående år.

Genom att ingå avtal om licenstillverkning i Kariben med Grupo Caribant når Bolaget en ny fas. Vi går ifrån att leverera hela slutprodukter till att nu börja leverera mjukvara med nyckelkomponenter. Upplägget ger bolaget en högre produktmarginal, bättre cashflow och lägre exponering mot förändrade frakt- och komponentkostnader. Caribants mål är att starta samarbetet i närtid, helst igår.

Vi och vår distributör för den amerikanska marknaden Lightning Gaming jobbar aktivt med inledda samarbetet, vi hoppas att vi kan påbörja resan i början av 2022.

Årets sista spelmässa G2E i USA gav ett bra utfall i form av order, avtal om licenstillverkning i Karibien med en potentiell affär på ca 3-60 MSEK samt ett distributionsavtal för USA som helhet. Vi ser med glädje fram emot att inledda 2022 med ICE i London som är en av de största spelmässorna under året.

2021 är ett bra år, men år 2022 känns redan så mycket bättre!

Linh Thai
Verkställande Direktör
Tangiamo Touch Technology

Linh Thai, CEO

Harald Börsholm, COO

Bolagets Certified Adviser är G&W Fondkommission. Kontaktuppgifter: Kungsgatan 3, Stockholm, email. ca@gwkapital.se, tel. 08-503 000 50.

Denna information är sådan information som Tangiamo Touch Technology AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2021-11-25 kl 08:30.