Halvårsrapport januari - juni 2021

Januari – Juni 2021

• Nettoomsättningen uppgick till 3 075 (3 075) TSEK
    • Orderstock: 5 200 TSEK
    • pga. av komponentbrist har vi ej kunnat leverera enligt plan
  • Rörelseresultatet före avskrivningar uppgick till -3 494 (-3 120) TSEK
  • Resultatet efter avskrivningar och finansiella poster uppgick till -5 485 (-4 377) TSEK
  • Resultat per aktie är negativet
  • Kassaflöde från den löpande verksamheten uppgick till -3 864 TSEK
  • Likvida medel uppgick till 16 931 TSEK den 30 juni

April – Juni 2021

• Nettoomsättningen uppgick till 1 572 (0) TSEK
    • Orderstock: 5 200 TSEK
  • Rörelseresultatet före avskrivningar uppgick till -2 185 (-2 404) TSEK
  • Resultatet efter avskrivningar och finansiella poster uppgick till -3 210 (-2 915) TSEK
  • Resultat per aktie är negativet
  • Kassaflöde från den löpande verksamheten uppgick till -2 499 TSEK

Väsentliga händelser under och efter periodens utgång

April – Juni 2021

• Första order från EGT för integration 0,2 MSEK
  • Roulettorder Ryssland, 0,7 MSEK
  • Tilläggsorder Dominikanska Republiken, 1,8 MSEK
  • Tilläggsorder Ryssland 0,6 MSEK
  • Produktgodkännande för ADR inom Onlinesektorn
  • Första order Kongo, 0,7 MSEK
  • Första order Togo, 1 MSEK
  • Order från Onlinesektorn i Latinamerika, 0,5 MSEK
  • Bolaget tillförs ca 15,9 MSEK genom övertecknad företrädesemission

VD har ordet

Vi inleder andra halvåret med en orderstock på 5,2 MSEK, vid full leverans innan årsskiftet kommer årets totala försäljning att landa på minst 8 MSEK, dvs 50% högre försäljning än förgående år. Den globala komponentbristen av halvledare har påverkat våra leverantörer därav en lägre försäljning än estimerat under andra kvartalet, våra leverantörer gör sitt yttersta för att hålla sina leveranstider.

Resultatet för halvåret ligger enligt plan, omställningsstöd och stöd för korttidspermittering i fjol påverkade resultatet för 2020 positivt därav är resultatet för i år något lägre än förgående år.

Vi ser en viss återhämtning genom order från våra distributörer i Italien, Karibien, Ryssland och Afrika. 80% av årets försäljning och orderstock är nykundsförsäljning och något vi har bearbetat under pandemin. Vi hoppas på en fortsatt positiv utveckling i år och att försäljningen fortsätter att öka under nästa år i och med att restriktionerna släpper i respektive region.

I Nordamerika fortskrider produktertesterna för Quebec med mycket begränsad personalstyrka i det lokala testlabbet, vi stöttar men kan ej påskynda förloppet. Det finns två yttre faktorer som hejdar vår tillväxt, pandemirestriktionerna i respektive region samt den globala komponentbristen av halvledare. Men det hindrar inte oss, komponentbristen kommer vi fortsätta att överbrygga genom att byta ut komponenter. Pandemirestriktionerna får oss att satsa mer på försäljning i regioner som är öppna och förbereda det som är möjligt med kunder i nedstängda regioner.

Linh Thai
Verkställande Direktör
Tangiamo Touch Technology

Linh Thai, CEO

Harald Börsholm, COO

Bolagets Certified Adviser är G&W Fondkommission. Kontaktuppgifter: Kungsgatan 3, Stockholm, email. ca@gwkapital.se, tel. 08-503 000 50.