Kommuniké från årsstämma 2022 i Tangiamo Touch Technology AB (publ)

Tangiamo Touch Technology AB (publ) höll onsdagen den 18 maj 2022 årsstämma i MAQS Advokatbyrås lokaler med adress Östra Hamngatan i Göteborg.

Följande huvudsakliga beslut fattades på årsstämman.

Fastställande av resultat- och balansräkning samt resultatdisposition

Årsstämman fastställde resultat- och balansräkningen för räkenskapsåret 2021 i enlighet med avgiven årsredovisning.

Årsstämman godkände styrelsens förslag avseende resultatdisposition.

Ansvarsfrihet

Årsstämman beviljade samtliga som under 2021 innehaft uppdrag i bolaget som styrelseledamot respektive verkställande direktör ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2021.

Styrelse och revisor

Årsstämman beslutade, i enlighet med aktieägares förslag, om omval av styrelseledamoten Staffan Hillberg samt nyval av styrelseledamöterna Christopher Steele, Rickard Möllerström samt Fredrik Adlercreutz.

Staffan Hillberg omvaldes till styrelsens ordförande.

Årsstämman omvalde, i enlighet med aktieägares förslag, det registrerade revisionsbolaget Öhrlings PricewaterhouseCoopers AB (PwC) till bolagets revisor. Det antecknades att Åsa Önfelt utsetts av PwC till att även fortsättningsvis vara huvudansvarig revisor.

Arvode till styrelsen etc.

Årsstämman beslutade att arvode till styrelsen ska utgå enligt aktieägares förslag.

Beslut om ändring av bolagsordning, minskning av aktiekapitalet, nyemissioner etc.

Årsstämman beslutade, i enlighet med styrelsens förslag, om (i) antagande av ny bolagsordning, (ii) minskning av bolagets aktiekapital utan indragning av aktier, (iii) företrädesemission av units, (iv) riktad emission av units, samt (v) bemyndigande för styrelsen att emittera aktier och/eller teckningsoptioner och/eller konvertibler.

Vänligen kontakta:

Linh Thai, CEO
linh.thai@tangiamo.com

Office
info@tangiamo.com

Bolagets Certified Adviser är G&W Fondkommission. Kontaktuppgifter: Kungsgatan 3, Stockholm, email. ca@gwkapital.se, tel. 08-503 000 50.