Kompletterande information om den kommande riktade emissionen

Som meddelats i pressmeddelande den 22 april 2020 har styrelsen för Tangiamo Touch Technology (”Tangiamo”) beslutat, med bemyndigande från årsstämman 2019, att utöver ett konvertibelt lån om 3,5 MSEK även göra en riktad emission om 2 MSEK. Nedan följer kompletterande information om den riktade emissionen som slutförhandlades idag.

Teckningskursen för den riktade emissionen om 2 MSEK är 0,62 kronor per aktie. Den avdragna emissionsrabatten om 9 öre uppgår till ca 12 procent mot 15 dagars volymvägd genomsnittskurs per den 22 april och innebär en utspädning om 5,52 procent. Utöver en månatlig administrativ avgift om 5 KSEK utgår ingen kontant ersättning.

Teckningsberättigad är Recall Capital Nordic AB (”RCN”). Teckning sker enligt satta riktlinjer vid avtalstillfället och kan ske i en period från den 1 maj till den 30 september 2020.

Tangiamo har avtalat om en lock-up-liknande lösning under denna tidsperiod, vilket innebär att det finns riktlinjer för RCN vid avyttring av aktier gällande lägsta kursnivå samt maximal volym avyttrade aktier per tidsperiod. Syftet är att säkerställa en stabil kursutveckling under den tid RCN äger de tecknade aktierna.

Vänligen kontakta:

Linh Thai, CEO
linh.thai@tangiamo.com

Harald Börsholm, COO
harald.borsholm@tangiamo.com

Office
info@tangiamo.com
+46 31 51 57 30

Denna information är sådan information som Tangiamo Touch Technology AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2020-04-24 18:52.

Tangiamo Touch Technology AB (publ) är ett svenskt företag med säte i Göteborg. Bolaget noterades 2017 på Nasdaq First North Growth Market och arbetar främst med tillämpningar av sensorteknologi inom Gaming. Bolaget har patent på en rad områden inom både touch teknologi och visuell identifiering. Bolagets produkter finns installerade på kasinon, spelhallar och kryssningsfartyg i mer än 30 länder. Mer information om verksamheten finns på www.tangiamo.se. Bolagets aktie (TANGI) är föremål för handel på Nasdaq First North Growth Market Stockholm med G&W Fondkommission som Certified Adviser, Kungsgatan 3, Stockholm, email. ca@gwkapital.se, tel. 08-503 000 50.