Potentiell order och distributör i Nordamerika

Tangiamo har för närvarande diskussioner med Loto Quebec i Montreal och ett flertal distributörer som verkar i Kanada och USA. Loto Quebec har för avsikt att byta ut en större mängd spelbord under 2020. De efterfrågar ett Multiplay Auto generation 2 omgående för att inleda integration av sitt interna system för att ha möjlighet att lägga en order så fort plattformen passerat GLI godkännande. Utöver spelbord aviserar de intresse att integrera Gaming bridge in sin verksamhet då de både driver landbaserade kasinon och en betydligt växande onlineverksamhet.

Med en stark referenskund som Loto Quebec skulle Tangiamo ha bättre möjligheter än tidigare att växa organiskt på den nordamerikanska marknaden och redan 2020 gå in en eller flera amerikanska stater. I december 2019 fick Tangiamo ett erbjudande om partnerskap i Kanada med en distributör. Tangiamo valde i januari att tacka nej till partnerskapet då Tangiamos position på marknaden är betydligt starkare idag.

Loto Quebec är ett statligt ägt kasinoföretag inom landbaserade kasinon och online. De verkar i provinsen Quebec och är den största och mest inflytelserika aktören i Kanada.

Linh Thai, CEO

Harald Börsholm, COO

Tangiamo Touch Technology AB (publ) är ett svenskt företag med säte i Göteborg. Bolaget noterades 2017 på Nasdaq First North Growth Market och arbetar främst med tillämpningar av sensorteknologi inom Gaming. Bolaget har patent på en rad områden inom både touch teknologi och visuell identifiering. Bolagets produkter finns installerade på kasinon, spelhallar och kryssningsfartyg i mer än 30 länder. Mer information om verksamheten finns på www.tangiamo.se. Bolagets aktie (TANGI) är föremål för handel på Nasdaq First North Growth Market Stockholm med G&W Fondkommission som Certified Adviser, Kungsgatan 3, Stockholm, email. ca@gwkapital.se, tel. 08-503 000 50.