Tangiamo förändrar i ledningen

Göteborg, 15 augusti 2022 - Tangiamo Touch Technology AB (Nasdaq: TANGI), ett ledande företag inom utveckling av touch teknologi och visuell identifiering inom spelindustrin, meddelar att Bolaget har avslutat Linh Börsholm Thais anställning som verkställande direktör i Bolaget och som därmed inte återkommer till Bolaget efter sin föräldraledighet. Tangiamos tillförordnade VD Chris Steele fortsätter leda Bolaget och tillträder som VD på heltid från 1 september 2022.

I samband med detta har Bolaget även genomfört en omorganisation som medför att Bolagets COO Harald Börsholm Thai är uppsagd på grund av arbetsbrist vilket medför att han avslutar sin anställning efter sin föräldraledighet.

"Vi behöver säkerställa att Tangiamo blir så ändamålsenligt och kostnadseffektivt som möjligt. Bolaget behöver ha en annan organisation med rätt kompetens för den fas Bolaget befinner sig i och har därför för avsikt att etablera en ny ledningsstruktur där Chris leder verksamheten." säger Staffan Hillberg, styrelsens ordförande.

Staffan Hillberg, styrelseordförande
email: staffan@hillberg.com

Bolagets Certified Adviser är G&W Fondkommission. Kontaktuppgifter: Kungsgatan 3, Stockholm, email. ca@gwkapital.se, tel. 08-503 000 50.