Tangiamo fullföljer förvärvet av Trustplay och tar steget in i iGaming-sektorn

Göteborg, Sverige – I enlighet med den avsiktsförklaring som Tangiamo Touch Technology AB (“Tangiamo” eller “Bolaget”) offentliggjorde den 27 augusti 2024, har Tangiamo ingått avtal om att förvärva Trustplay Technology AB (“Trustplay”). Köpeskillingen för Trustplay uppgår till 17 MSEK och avses erläggas genom en riktad emission av aktier till samma teckningskurs som i den av Tangiamo planerade företrädesemissionen. Detta förutsatt att beslut fattas om den riktade nyemissionen som avses behandlas, liksom den planerade företrädesemissionen, vid den extra bolagsstämma som hålls idag, den 26 september 2024 kl. 10:00.

Trustplay är en bolagisering av en omfattande IP-portfölj innehållande rättigheter till mjukvarusystem inom iGaming-infrastruktur, inklusive avancerade PAM-system (Player Account Management), RGS (Remote Gaming Servers), streamingplattformar och lösningar för sportsbetting. Tidigare versioner av dessa teknologier har historiskt framgångsrikt distribuerats till och använts av flera ledande iGaming-operatörer, vilket understryker mjukvarans kommersiella bärkraft och effektivitet. Huvudägaren till Trustplay är Magnus Lindberg, en serieentreprenör inom iGaming-sektorn, som har varit grundare till bolag som har sålts till ett samlat värde av över 400 MSEK och där äldre varianter av den här typen av iGaming-infrastruktur har stått i fokus. Trustplays expertis kommer att vara en ovärderlig tillgång när Tangiamo avser att bredda sitt produktutbud, expandera till nya marknader, och skapa attraktiva intäktsströmmar.

Förvärvet av Trustplay kompletterar Tangiamos befintliga verksamhet inom elektroniska bordsspel och AI-baserade dice shakers med teknologi som ger möjligheten att kunna erbjuda produkter för både landbaserade- och online kasinon.

"Med Trustplays beprövade teknologier, inklusive deras PAM-system och RGS-plattform, har vi nu möjligheter för korsförsäljning till både befintliga och nya kunder för att öka försäljningen från ett brett utbud av produkter. Tangiamo har aldrig haft tillgång till sådana intäktsströmmar innan idag, vilket ger oss helt nya förutsättningar. Jag ser fram emot att utveckla vår nya verksamhet tillsammans med Magnus som med sin erfarenhet och kontaktnät kommer att ha en central roll i att säkerställa en effektiv och snabb produktutrullning i den nya bolagsstrukturen." säger Chris Steele, vd för Tangiamo.

Magnus Lindberg är även föreslagen att väljas in i styrelsen vid dagens bolagsstämma.

Chris Steele, vd

Bolagets Certified Adviser är G&W Fondkommission.

Citat

Chris Steele, vd