Tangiamo har erhållit den tredje tranchen från Nordic Growth Opportunities 3

Den 15 augusti, 2023, ingick Tangiamo Touch Technology AB ett finansieringsavtal med Nordic Growth Opportunities 3. Finansieringslösningen utgör en kreditram om 12 MSEK, fördelat i tolv trancher, där Tangiamo utöver fyra obligatoriska trancher under en period om maximalt 24 månader kan utnyttja hela beloppet. Tangiamo har nu nyttjat den tredje tranchen som uppgår till 1 MSEK.

Återbetalning av avropad tranch sker genom kvittningsemissioner där Nordic Growth Opportunities 3 erhåller nyemitterade aktier i bolaget. Nordic Growth Opportunities 3 har rätt att teckna sig för aktier motsvarande värdet av de påkallade och utbetalda trancherna under en 12-månaders period från och med varje dragen tranch.

För information om finansieringslösningen och övriga villkor se pressmeddelandet från den 16 augustil, 2023.

Chris Steele, VD

Bolagets Certified Adviser är G&W Fondkommission.