Tangiamo publicerar informationsmemorandum med anledning av förestående företrädesemission där teckningsperioden inleds imorgon.

EJ FÖR OFFENTLIGGÖRANDE, DISTRIBUTION ELLER PUBLICERING, VARE SIG DIREKT ELLER INDIREKT, INOM ELLER TILL USA, AUSTRALIEN, HONGKONG, JAPAN, KANADA, NYA ZEELAND, RYSSLAND, SCHWEIZ, SINGAPORE, SYDAFRIKA, SYDKOREA, BELARUS ELLER NÅGON ANNAN JURISDIKTION DÄR SÅDAN DISTRIBUTION KRÄVER PROSPEKT, REGISTRERING ELLER ANDRA ÅTGÄRDER UTÖVER DE SOM FÖLJER AV SVENSK RÄTT, ÄR FÖRBJUDEN, ELLER ANNARS STRIDER MOT TILLÄMPLIGA REGLER I SÅDAN JURISDIKTION ELLER INTE KAN SKE UTAN TILLÄMPNING AV UNDANTAG FRÅN SÅDAN ÅTGÄRD. SE AVSNITTET "VIKTIG INFORMATION" I SLUTET AV DETTA PRESSMEDDELANDE.

Styrelsen för Tangiamo AB (”Tangiamo” eller ”Bolaget”) har publicerat ett informationsmemorandum med anledning av den företrädesemission av aktier som Bolaget offentliggjorde genom pressmeddelande den 27 augusti 2024 (”Företrädesemissionen”). Företrädesemissionen beräknas vid fullteckning tillföra Bolaget 27,4 MSEK före emissionskostnader. Teckningsperioden inleds imorgon, onsdag den 2 oktober 2024 och pågår till och med den 16 oktober 2024. Notera att vissa förvaltare kan ha kortare anmälningstid.

Informationsmemorandumet, innehållande fullständiga villkor och anvisningar finns tillgängligt på Tangiamos huvudkontor samt på Bolagets (www.tangiamo.com), Göteborg Corporate Finances (www.gcf.se) och Aqurat Fondkommissions (www.aqurat.se ) respektive hemsidor. Anmälningssedlar och annan relevant information kommer att finnas tillgänglig under hela teckningsperioden på ovan nämnda hemsidor.

Erbjudandet i sammandrag

En (1) befintlig aktie i Bolaget berättigar till en (1) uniträtt. Fem (5) uniträtter berättigar till teckning av en (1) Unit bestående av sjuttio (70) aktier, tjugo (20) teckningsoptioner av serie TO2 samt tjugo (20) teckningsoptioner av serie TO3. Detta innebär att totalt högst 6 840 282 820 nya aktier samt högst 1 954 366 520 av respektive serie teckningsoptioner kan ges ut. Teckningsoptionerna avses tas upp till handel på Nasdaq First North Growth Market.

Teckningskurs: 0,28 SEK per unit, motsvarande 0,004 SEK per aktie.

Emissionsbelopp:  cirka 27,4 MSEK

Avstämningsdag: 30 september 2024

Teckningsperioden: 2 oktober - 16 oktober, 2024.

Handel med uniträtter: 3 oktober - 11 oktober, 2024.

Handel i BTU (betald tecknad unit): 3 oktober - 8 november, 2024.

Utspädning: Upp till cirka 93 procent. För det fall samtliga teckningsoptioner av serie TO2 och TO3 nyttjas för teckning av aktier tillkommer utspädning om cirka 21 respektive 17 procent.

TO 2: En (1) teckningsoption av serie TO 2 berättigar till teckning av en (1) ny aktie. Lösenperioden för teckningsoptioner av serie TO 2 är från och med 13 januari 2025 till och med 27 januari 2025. Lösenpriset vid utnyttjande av teckningsoptionerna av serie TO 2 är 70 procent av den volymviktade genomsnittskursen för Bolagets aktie under en bestämmandeperiod om 10 handelsdagar under perioden 19 december 2024 till och med 9 januari 2025, dock lägst aktiens kvotvärde.

TO 3: En (1) teckningsoption av serie TO 3 berättigar till teckning av en (1) ny aktie. Lösenperioden för teckningsoptioner av serie TO 3 är från och med 18 augusti 2025 till och med 1 september 2025. Lösenpriset vid utnyttjande av teckningsoptionerna av serie TO 3 är 70 procent av den volymviktade genomsnittskursen för Bolagets aktie under en bestämmandeperiod om 10 handelsdagar under perioden 1 augusti 2025 till och med 14 augusti 2025, dock lägst aktiens kvotvärde.

Säkerställandegrad: cirka 91,7 procent (bottengarantiåtaganden cirka 36,55 procent, toppgarantiåtaganden cirka 36,55 procent, teckningsförbindelser cirka 18,57 procent).

Rådgivare

I samband med Företrädesemission har Bolaget anlitat Göteborg Corporate Finance AB som finansiell rådgivare, Advokatfirman Lindahl KB som legal rådgivare och Aqurat Fondkommission AB som emissionsinstitut.

Chris Steele, VD

Tangiamo Touch Technology AB (publ) är ett svenskt företag med säte i Göteborg. Bolaget noterades 2017 på Nasdaq First North Growth Market och arbetar främst med tillämpningar av sensorteknologi inom Gaming. Bolaget har patent på en rad områden inom både touch teknologi och visuell identifiering. Bolagets produkter finns installerade på kasinon, spelhallar och kryssningsfartyg i mer än 30 länder. Mer information om verksamheten finns på www.tangiamo.se. Bolagets aktie (TANGI) är föremål för handel på Nasdaq First North Growth Market. Bolagets Certified Adviser är G&W Fondkommission.

Viktig information

Informationen i detta pressmeddelande utgör inte ett erbjudande att förvärva, teckna eller på annat sätt handla med units, aktier, teckningsoptioner eller andra värdepapper i Tangiamo. Inbjudan till berörda personer att teckna Units i Tangiamo kommer endast att ske genom det Informationsmemorandum som Tangiamo kommer att offentliggöra inför Företrädesemissionen. Ingen åtgärd har vidtagits, eller kommer att vidtas, av Tangiamo för att tillåta ett erbjudande till allmänheten i andra jurisdiktioner än Sverige. Detta pressmeddelande får inte offentliggöras, publiceras eller distribueras, vare sig direkt eller indirekt, i eller till Australien, Belarus, Hongkong, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Ryssland, Schweiz, Singapore, Sydafrika, Storbritannien, USA eller annan jurisdiktion där sådan åtgärd helt eller delvis är föremål för legala restriktioner, eller skulle kräva prospekt, registrering eller andra åtgärder än vad som följer av svensk rätt. Informationen i detta pressmeddelande får inte heller vidarebefordras eller reproduceras på sätt som står i strid med sådana restriktioner eller skulle innebära sådana krav. Åtgärder i strid med denna anvisning kan utgöra brott mot tillämplig värdepapperslagstiftning. Inga värdepapper som anges i detta pressmeddelande har registrerats eller kommer att registreras enligt den vid var tid gällande United States Securities Act från 1933 ("Securities Act") och får inte erbjudas, tecknas, utnyttjas, pantsättas, säljas, återförsäljas, levereras eller överföras, direkt eller indirekt, i eller till USA, förutom enligt ett tillämpligt undantag från registreringskraven i Securities Act. Erbjudandet riktar sig inte heller till personer med hemvist i Australien, Belarus, Hongkong, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Ryssland, Schweiz, Singapore, Storbritannien, Sydafrika eller i någon annan jurisdiktion där deltagande skulle kräva prospekt, registrering eller andra åtgärder än de som följer av svensk rätt.