Tangiamo visar Crystal på G2E Vegas

Den 15-17 oktober ställer Tangiamo ut på G2E i Las Vegas på Sands Expo. Förutom att det är första gången Tangiamo ställer ut i Amerika under eget varumärke sker den officiella lanseringen av Gaming Bridge, här kopplat till ett Crystal Roulette.

Utöver Gaming Bridge visas Crystal Roulette och Crystal Card Table då målgruppen är latinamerikanska kunder som Tangiamo träffat under 2019 och efterfrågat just en ny typ av Roulette och ett Card table. Tangiamos försäljningspartner för Latinamerika kommer att vara på plats i montern med egen personal under hela mässan.

Tangiamos distributör i Macau kommer att medverka på mässan som förberedelse för Macau Gaming Show i november och fånga upp asiatiska kunder. I Macau kommer Tangiamo att premiärvisa sin slot machine för utvalda operatörer i kombination med Crystal Sic Bo, Roulette och Gaming Bridge.

Crystal Roulette är ett helautomatiskt spelbord för upp till 6 deltagare. Crystal Roulette är utrustat med ett mekaniskt automatiserat hjul och en transparent skärm som tar upp en mindre golvyta än något annat ”multiplayer” roulettbord på marknaden. Crystal är idealiskt för mindre kasinon och spelhallar eller andra som vill utnyttja befintlig golvyta maximalt.

Crystal Card Table, är ett helautomatiskt elektroniskt spelbord där upp till 6 deltagare spelar Black Jack, Baccarat och Poker på en stor gemensam touch screen. Crystal plattformen tar upp mindre golvyta än andra elektroniska spelbord på marknaden och är idealisk för kasinon och spelhallar som vill utnyttja befintlig golvyta maximalt.

Gaming Bridge är en systemprodukt för kasinon som expanderar fysiska spelbord med Remote och Online gaming. Med Gaming Bridge kan kasinon nå fler spelare och öka omsättningen utan motsvarande kostnadsuppbyggnad. Gaming Bridge är ej begränsat till Tangiamos produkter utan går att ansluta till spelbord från alla leverantörer på marknaden. Systemet är skalbart från ett enskilt bord till hundratals bord för större aktörer. Så länge anslutet spelbord är igång går det att spela på plats, remote över wifi och online, dygnet runt. Gaming Bridge är skyddat av en patentansökan som registrerades i april 2019.

För mer information vänligen kontakta:

Linh Thai, CEO

Harald Börsholm, COO

Tangiamo Touch Technology AB (publ) är ett svenskt företag med säte i Göteborg. Bolaget noterades 2017 på Nasdaq First North Growth Market och arbetar främst med tillämpningar av sensorteknologi inom Gaming. Bolaget har patent på en rad områden inom både touch teknologi och visuell identifiering. Bolagets produkter finns installerade på kasinon, spelhallar och kryssningsfartyg i mer än 30 länder. Mer information om verksamheten finns på www.tangiamo.se. Bolagets aktie (TANGI) är föremål för handel på Nasdaq First North Growth Market Stockholm med G&W Fondkommission som Certified Adviser, Kungsgatan 3, Stockholm, email. ca@gwkapital.se, tel. 08-503 000 50.