Tangiamos optionslösen för TO1 är partiellt garanterad och idag är sista dagen för nyttjande av TO1

Tangiamo Touch Technology AB (”Tangiamo”) meddelar att optionsinlösen av teckningsoptioner av serie TO1 är partiellt garanterad. Garantin innebär att motsvarande cirka 55 procent av utestående teckningsoptioner är garanterade att utnyttjas för teckning av nya aktier. Eventuell tilldelning till garanter sker såsom en riktad emission till samma villkor som optionsinlösen. Garantiåtagandena är inte säkerställda med pant eller på annat sätt.

Tangiamo meddelar att optionsinlösen av teckningsoptioner av serie TO1 är partiellt garanterad. Garantin innebär att motsvarande cirka 55 procent, motsvarande cirka 1,3 MSEK, av utestående teckningsoptioner är garanterade att utnyttjas för teckning av nya aktier. Eventuell tilldelning till garanter sker såsom en riktad emission, genom bemyndigande från årsstämman den 21 juni 2023, till samma villkor som optionsinlösen. Garantiåtagandena är inte säkerställda med pant eller på annat sätt. Ersättning till garantikonsortiet uppgår till 25 procent på garanterat belopp och erhålls i form av kvittning mot nyemitterade aktier till samma villkor som optionsinlösen.

Sista dagen för nyttjande av TANGI T01

Tangiamo påminner om att idag den 31 oktober 2023 är sista dagen för nyttjande av teckningsoptioner av serie TO1. För att teckningsoptionerna inte skall förfalla utan värde krävs det att innehavaren aktivt tecknar aktier senast idag. Observera att vissa förvaltare kan ha stängt sin anmälan tidigare än den 31 oktober 2023. Två (2) teckningsoptioner av serie TO1 berättigar innehavaren till teckning av en (1) ny aktie i Bolaget till ett pris om 0,04 SEK per aktie. Om samtliga teckningsoptioner av serie TO1 utnyttjas kommer Bolaget att tillföras cirka 2,4 MSEK före emissionskostnader.

Fullständiga villkor för teckningsoptionerna samt anmälningssedel med instruktioner för betalning finns tillgänglig på Bolagets webbplats, www.tangiamo.com.

Denna information är sådan som Tangiamo Touch Technology AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2023-10-31 13:50 CET.

Chris Steele, VD

Bolagets Certified Adviser är G&W Fondkommission.