Teckningskurs har fastställts för teckningsoptioner av serie TO1 i Tangiamo Touch Technology AB (publ) och teckningsperioden inleds idag den 2 oktober 2023

Idag, den 2 oktober 2023, inleds teckningsperioden för teckningsoptioner av serie TO1 i Tangiamo Touch Technology AB (publ) ("Tangiamo" eller "Bolaget") och teckningskursen för utnyttjande har fastställts till 0,04 SEK per aktie vilket motsvarar 70 procent av den volymvägda genomsnittskursen i Bolagets aktie på Nasdaq First North Growth Market under perioden 15 – 28 september 2023.

Teckningsperioden pågår till och med den 31 oktober 2023. Två (2) teckningsoptioner av serie TO1 berättigar innehavaren till teckning av en (1) ny aktie i Bolaget till ett pris om 0,04 SEK per aktie. Om samtliga teckningsoptioner av serie TO1 utnyttjas kommer Bolaget att tillföras cirka 2,4 MSEK före emissionskostnader. För att teckningsoptionerna inte skall förfalla utan värde krävs det att innehavaren aktivt tecknar aktier senast den 31 oktober 2023, alternativt säljer teckningsoptionerna senast den 27 oktober 2023.

Sammanfattande villkor för teckningsoptionerna av serie TO1:

• Teckningsperiod: 2 – 31 oktober 2023.
  • Villkor: Två (2) Teckningsoption berättigar till teckning av en (1) ny aktie.
  • Teckningskurs: 0,04 SEK per aktie.
  • Emissionsvolym: Totalt emitterades det 120 650 000 teckningsoptioner av serie TO1. Om samtliga teckningsoptioner av serie TO1 utnyttjas kommer Bolaget att tillföras cirka 2,4 MSEK före emissionskostnader.
  • Sista dag för handel med teckningsoptioner serie TO1: 27 oktober 2023.

Notera att de teckningsoptioner som inte nyttjas senast den 31 oktober 2023, alternativt avyttras senast den 27 oktober 2023, förfaller värdelösa. För att teckningsoptionerna inte ska förfalla krävs aktiv teckning av aktier alternativt avyttring av teckningsoptioner. Observera att vissa förvaltare kan komma att stänga sin anmälan tidigare än den 31 oktober 2023.

Fullständiga villkor för teckningsoptionerna samt anmälningssedel med instruktioner för betalning kommer att finnas tillgänglig på Bolagets webbplats, www.tangiamo.com.

Chris Steele, VD

Bolagets Certified Adviser är G&W Fondkommission.