NY RAPPORT PRESENTERAS: Den produktiva välfärden

Tomas Eneroth, vice ordförande i Riksdagens socialförsäkringsutskott, och ledare för Arbetarrörelsens Socialförsäkringskommission, tar på onsdag 23 november emot Christer Perssons nya rapport "Den produktiva välfärden". Christer Persson, fristående utredare och författare, redovisar i denna rapport hur forskningen ser på såväl vår välfärdsmodell som på social­­­försäkringarnas betydelse för arbetsmarknadens utveckling och tillväxten i samhället.

Rapporten Den produktiva välfärden är utarbetad på initiativ av Arbetarrörelsens Socialförsäkringskommission i samarbete med Arbetarrörelsens Tankesmedja.

Medverkande:  Tomas Eneroth, riksdagsledamot, ordförande Arbetarrörelsens Socialförsäkringskommission, Christer Persson, rapportförfattare, Roger Mörtvik, samhällspolitisk chef, TCO, och Anne-Marie Lindgren, utredningschef Arbetarrörelsens Tankesmedja

Samtalsledare: Martin Lindblom, tidigare politisk redaktör LO-tidningen

Plats: ABF-huset, Sveavägen 41, Sthlm, Tid: onsdag 23 november, kl 9.30 - 11.30

Kaffe/the och macka serveras från kl 09.00. Rapporten finns då tillgänglig i tryckt form.
Den kan därefter laddas ner som PDF från Tankesmedjans hemsida.

Föranmälan: Senast 22 november till info@ts.lo.se, eller 08-796 26 14

Seminariet spelas in av SvT Forum.

Läs mer om Tankesmedjans seminarier i november på vår hemsida: http://www.arbetarrorelsenstankesmedja.se/moten.aspx?id=83