Seminarium 23 juni: Vad kostar bostadsbristen?

Onsdag 23 juni, kl 12.30, på ABF-huset i Stockholm startar Arbetarrörelsens Tankesmedjas seminarium "Vad kostar bostadsbristen?" Vår utredare Alica Selmanovic, presenterar sin rapport där hon går igenom konsekvenserna av ett för lågt och för obalanserat bostadsbyggande. Hon lägger fram ett åtgärdsprogram i nio punkter, åtgärder hon menar att politikerna behöver vidta för att den sociala bostadspolitiken åter ska fungera.

Alica Selmanovic inleder om sin rapport "Vad kostar bostadsbristen?", varefter Sven Ljung, bostadspolitisk expert i Byggnadsarbetareförbundet, Tomas Andersson, chef Peab Bostad och Teres Lindberg, vice ordförande (S) i Svenska Bostäder, ger sina kommentarer. Seminariet leds av Arbetarrörelsens Tankesmedjas utredningschef Anne-Marie Lindgren. Tid: Onsdag 23 juni kl 12.30 - 14.30. Lunchmacka bjuder vi på från kl 12.15. Plats: ABF-huset, Sveavägen 41, Stockholm Föranmälan senast tisdag 22 juni: info@ts.lo.se, eller 08-796 26 14. (Den tryckta rapporten delas på seminariet. Den finns att ladda ner som PDF på http://www.arbetarrorelsenstankesmedja.se från och med onsdag 23 juni.) Information: Ove Andersson, 08-796 26 14, 070-573 55 43 Arrangörer: Arbetarrörelsens Tankesmedja och ABF Stockholm

Taggar: