Tännäskröket i Funäsdalen får ny grafisk identitet

Report this content

Under våren har Tännäskröket i Funäsdalen inlett ett samarbete med reklambyrån Saatchi & Saatchi för att ta fram en ny varumärkesplattform och kommunikation för fjällanläggningen. Bland annat lanseras en ny hemsida och ny grafisk profil i september.

Tännäskröket är en fjällanläggning som riktar sig till en målgrupp med höga krav på inte bara aktiviteter under semestern, utan även boende och matupplevelser.

- Syftet med den nya profilen är att framhålla det unika hos Tännäskröket – arkitekturen, småskaligheten och att anläggningen tillhör Sveriges största och snösäkraste skidområde. Det ska helt enkelt kännas som ett eget ställe i fjällen, säger Anders Mogren, ansvarig för marknadsföring.

Den nya profilen innehåller ny logotyp, riktlinjer för färger och typsnitt samt skyltar och arbetskläder för personalen. I samband med lanseringen implementeras även ett nytt arbetssätt med mer fokus på personlig service och verktyg för att skapa och upprätthålla långsiktiga relationer med gästerna.

För ytterligare information kontakta:
Anders Mogren, Tännäskröket AB, tfn 08-747 78 90

Tännäskröket ingår tillsammans med Ramundberget, Tänndalen och Funäsdalsberget i Funäsfjällen med 127 nedfarter och 36 liftar. Sedan 2005 ägs Tännäskröket av familjen Callenholt genom fastighetskoncernen Unihold i Nacka. 50 Mkr har sedan starten investerats i liftar och nedfarter, infrastruktur och arkitektritat boende. Under de närmsta åren kommer ytterligare 50 Mkr investeras i ny centrumbyggnad, spaanläggning och boende.