Årets skoterparty för snöskoterentusiaster

Report this content

Den 18-21 april håller Tänndalen säsongsavslutning för alla helfrälsta snöskoteråkare med tävlingar, jippon och fest hela dagen lång.

Tänndalen, Snowrider och Team Walles arrangerar tillsammans årets skoterparty i Tänndalen. Kom och träffa alla stora leverantörer ifrån Arctic Cat, Ski-doo, Lynx och Polaris som presenterar 2014 års nyheter på plats hos oss i Tänndalen där provkörning av 2014 års modeller kommer att vara möjligt.

– I år gör vi en speciell satsning på våra gäster som färdas på skoter, säger Richard Palmgren, Anläggningschef i Tänndalen. – Vi satsar på en ny aktivitet och underhållning i slutet på säsongen för snöskoteråkare.

Vi kommer att arrangera en stor skoterparad med fina priser för deltagarna med Best In Show där vi belönar snyggaste veteranskoter och häftigaste maskin. En annan stor publikdragare vi planerar är ett forum där alla besökare och gäster kan beskåda ett brett spektrum av de skotermaskiner som vi har i Sverige. De stora märkesleverantörerna Arctic Cat, Ski-doo, Lynx och Polaris kommer att vara på plats och visa upp nyheter inför kommande säsongen 2014.

Under dagen arrangeras bland annat Hamra Hill Climb, en tävling uppför backen på din skoter; här kan du utmana dina kompisar och se vem som är snabbast uppför!

I Gröndalen sker skön friåkning och proffsig fotosession. Polaris har även demonstration av sina häftigaste lössnömaskiner.

Har du ingen egen skoter har du möjlighet att hyra snöskoter i Tänndalen genom vår samarbetspartner Puls Fjällaktiviteter. Puls erbjuder en mängd olika snöskotrar att välja på.

På anläggningen i Tänndalen har vi skottat upp en snöbar och spelar live musik. Under kvällen kommer Rydell & Quick och kör sitt After Snow-program med fullt ös i vanlig stil.

Pister och längdspår är förstås öppna och det blir full aktivitet på hela anläggningen som är fylld av fart och fläkt. Kvällens nattklubb fredag och lördag, After Snow med Rydell & Quick kostar 180 kr/kväll bokas på telefon 0684-155 00 Hamra Wärdshus, alternativt hos Shell i Funäsdalen.

Vi hälsar alla varmt välkomna till oss i Tänndalen och ser fram emot en häftig och rolig skoterhelg med massor av spännande och fartfyllda arrangemang, avslutar Richard Palmgren.

För ytterligare information kontakta:

Richard Palmgren, Anläggningschef Tänndalen, tel: 070-333 94 32, richard.palmgren@gronklittsgruppen.se

Våra partners:
Snökompaniet Funäsdalen, Motor & Fritid Funäsdalen, Tele2, Spy+, Polaris, Ski-doo, Arctic Cat, Fyrfasen Energi.

Läs mer om programmet på tanndalen.se/skoter

Tänndalen är en del av Grönklittsgruppen som är ett av Sveriges snabbast växande turismföretag. Grönklittsgruppen omfattar följande anläggningar inom camping, temaparker och skidanläggningar: Orsa Grönklitt, Orsa Björnpark, Orsa Camping, Orsa Bowling, Enåbadets Camping, Siljansbadets Camping, Grännastrandens Camping, Sagolandet Tomteland och Tänndalen.