Ski Start Week i Tänndalen en succe!

Report this content

Direkt följt av Tänndalens alpina skidpremiär den 30 oktober har nu Ski Start Week genomförts för första gången i Tänndalen. Nina Öqvist nyanställd skidskolechef tycker att det känns skönt att skidsäsongen kommit igång.

”Att det redan vid säsongsstart skulle finnas ett intresse för skidskola anade vi, att vi skulle få både privatskidskola alpint / snowboard varje dag under Ski Start Week var dock en positiv överraskning. Finalen av Ski Start Week med mängder av aktiviteter för barn blev också lyckad. Under helgen har vi genomfört allt från pulkarace, tipspromenad på skidor och till fots, spökslalom och fackelslalom” säger Nina.

Att Tänndalens alpina premiär sker redan i slutet av oktober är inte alls ovanligt, däremot att ha en uppstart av säsongen som både riktar sig till alpina träningsgrupper och vanliga ”skidälskare” är något nytt för Tänndalen. Anders Lundqvist anläggningschef för Tänndalens Fjällanläggning säger följande.

”Vi tycker att det är självklart att både alpina klubbar, stora och små ”skidälskare” ska få plats i pisterna i Tänndalen redan från säsongsstart. Klubbarna hittar hit så snart som vi fått snö och öppnar pisterna, för att ”skidälskare” ska känna sig riktigt välkomna har vi för första gången genomfört Ski Start Week. Att det bortsett från aktiviteter såsom spökslalom och pulkarace har gjorts 15 500 åk under veckan tycker vi är fantastiskt roligt. Ski Start Week är i Tänndalen för att stanna” avslutar Anders.

Mer information om Tänndalen hittar du på www.tanndalen.com eller 0684-155 00.

Önskar du ytterligare information? Kontakta Nina Öqvist, Skidskolechef, 070-292 5491, nina.oqvist@tanndalen.com eller Anders Lundqvist, Anläggningschef, 070-235 68 09, anders.l@tanndalen.com

Tänndalen är en fjällanläggning inom Grönklittsgruppen som är ett av Sveriges snabbast växande turismföretag och omfattar följande anläggningar inom Camping, Temaparker och Skidanläggningar: Orsa Grönklitt, Orsa Björnpark, Orsa Camping, Orsa Bowling, Enåbadets Camping, Siljansbadets Camping, Sagolandet Tomteland och Tänndalen

Taggar: