Nya vinylkollektioner för hemmiljö!

Tarkett började tillverka vinylgolv redan på 1940-talet och genom åren har flera kollektioner blivit ikoniska. Med stolthet nylanserar Tarkett under senvåren både befintliga favoriter och nya kollektioner av vinylgolv, specifikt framtagna just för hemmiljö. Med egenskaper som att de är mjuka att stå på, otroligt tåliga och lätta att sköta, är de nya kollektionerna Iconik och iQ oslagbara i kök, hall och barnrum – helt enkelt i utrymmen där det är mycket spring och vardagsslitage. De passar också utmärkt i det första hemmet där kostnaden att byta golv inte får vara för hög. Tarketts vinylgolv är ftalatfria, har ytterst låga emissioner och finns i många mönster och färger. Det spill som uppstår efter läggning kan Tarkett återvinna och göra nya golv av.

Iconik-kollektionerna. Under namnet Iconik relanserar Tarkett några av sina mest populära kollektioner. Iconik består av tidlösa och mycket naturtrogna sten- trä- och retromönstrade vinylgolv såväl som nya, mer vågade golvmönster. Med Iconik-golven går det snabbt att förnya hemma eftersom de är lätta att lägga själv med hjälp av några få verktyg. Pris från 285 kr/kvm.

Tarkett iQ. Tarketts iQ-golv är välkända bland arkitekter och är synonymt med material av allra högsta kvalitet och slitstyrka. De står också för innovativ design och ett helt nytt sätt att se på vinyl som material. De tio utvalda färgerna vänder sig till designintresserade som söker ett praktiskt och hållbart golv av absolut högsta kvalitet. Golven passar utmärkt både i kök och hall samt i groventré med kombinerad tvättstuga eftersom de är godkända för läggning i s k våta utrymmen. Pris från 566 kr/kvm.

Bilder finns att ladda ner i bildbanken på perpr.se.

Kerstin Lagerlöf, Marknadschef
Tel +46 8 625 19 28, e-post kerstin.lagerloef@tarkett.com

Josefin Netz, PerPR
Tel +46 8 400 255 25, e-post josefin@perpr.se.

Tarkett har tillverkat golv i Sverige sedan 1886 och marknadsför idag golv- och väggmaterial för såväl hemmiljö som design- och funktionslösningar för offentlig miljö. Med 33 produktionsenheter och 12 500 anställda är Tarkett en av de största golvtillverkarna i världen. 2019 omsatte företaget 3 mrd Euro och varje dag säljs det ca 1,3 miljoner kvm golv till kunder i över 100 länder. I produktportföljen ingår bl a trä, plast, laminat, linoleum samt textila golv. Tarkett arbetar långsiktigt med hållbar het och verkar för en cirkulär omställning i samhället. Sedan 2011 tillämpas principerna för Cradle to Cradle® för att skapa golvlösningar som har en positiv inverkan på människors inomhusmiljö och på vår planet. Tarkett är noterat på Euronext och har sitt huvudkontor i Paris. För mer information, besök tarkett.se.