Slitstarka mönstrade golv i tidlös, klassisk tappning

I januari lanserar Tarkett nya laminatgolv i klassiska, vackra rut- och fiskbensmönster. Laminatgolv är slitstarka med naturtrogen trästruktur som kräver minimalt med underhåll.

Tarketts laminatkollektion består av hela 31 olika mönster och tre plankstorlekar. Den stora variationen i färger och uttryck gör att golven passar alla slags stilar och hem.
Nyheter i kollektionen är fyra nya mönster – två rutbrädor och två fiskbensmönster i olika nyanser. Klassiska mönster dominerar trendscenen och ger rummet karaktär och ett exklusivt, tidlöst uttryck.

Laminat är ett golvmaterial som är mycket slitstarkt och reptåligt, något som är särskilt bra i hem med husdjur och aktiva barn. Golven är dessutom mycket lätta att rengöra, och kräver överlag minimalt med skötsel. Dessa egenskaper i kombination med den naturtrogna designen gör de nya golven till ett smart val för det moderna hemmet.

Ett praktiskt klicksystem gör det mycket enkelt att lägga golven själv. De kan läggas på befintligt golv, så länge detta är plant och fast, och fungerar även med golvvärme. Tarketts laminatgolv består till ca 85 % av förnyelsebar råvara, till största delen trä. Träråvaran i laminatgolven är PEFC™-certifierad.

Bilder finns att ladda ner i bildbanken eller hos perpr.se

Tel +46 8 625 19 28, e-post kerstin.lagerlof@tarkett.com

Sara Ekwall, PerPR
Tel +46 76 647 22 42, e-post sara@perpr.se.

Tarkett har tillverkat golv i Sverige sedan 1886 och marknadsför idag golv- och väggmaterial för såväl hemmiljö som design- och funktionslösningar för offentlig miljö. Med 33 produktionsenheter och 12 000 anställda är Tarkett en av de största golvtillverkarna i världen. 2020 omsatte företaget 2.6 mrd Euro och varje dag säljs det 1,3 miljoner kvm Tarkettgolv till kunder i över 100 länder. I produktportföljen ingår bl a trä, vinyl, linoleum, laminat samt textila golv. Tarkett arbetar långsiktigt och strategiskt för att minska resursuttag och klimatpåverkan genom cirkulär ekonomi, baserat på principerna för Cradle to Cradle® och filosofin Tarkett Human Conscious Design™. Målet är att skapa en positiv inverkan på människors inomhusmiljö och på vår planet. www.tarkett.se