TASSIMO presenterar JOY: Kapselmaskinen med tidlös design och senaste teknik

Bosch och Mondelēz International lanserar nu ytterligare en medlem i TASSIMO-familjen. Med kromdetaljer, högglansig front och avancerad bryggteknik är TASSIMO JOY kapselmaskinen som förenar form och funktion. Den nya maskinen kommer i färgerna svart, lila och vit. Den passar kaffeälskaren, den designmedvetna, så väl som familjen som gillar att fika hemma.

TASSIMO:s senaste tillskott JOY är framtagen med stort fokus på tidlös modern design, användarvänlighet och senaste bryggteknik. JOY serverar allt från fyllig espresso till krämig latte, te och varm choklad med ett enkelt knapptryck. Det är dessutom möjligt att förprogrammera styrka och smak på drycken efter personliga önskemål. Storleksmässigt är JOY nätt och får enkelt plats på köksbänken. Att TASSIMO:s senaste kapselmaskin även är modernt formgiven och designad, med kromade detaljer, högglansig front och matta sidor gör den till en snygg inredningsdetalj i köket.

-      Det känns mycket roligt att kunna presentera ytterligare en medlem i vårt TASSIMO-sortiment. Som den ledande kapselmaskinen på den svenska marknaden vill vi alltid kunna erbjuda något för alla stilar och smaker. Med en TASSIMO JOY får familjen både ett snyggt inslag i köket samtidigt som alla enkelt tillaga sin egen favoritdryck, säger Briza Kronhamn, Brand Manager för TASSIMO i Sverige.

TASSIMO:s kompletta dryckesmeny finns presenterat på tassimo.se

TASSIMO JOY finns till försäljning i bland annat elfackhandeln samt på tassimo.se. Rekommenderat cirka pris är 1890 kr.

För mer information, produktbilder och lån av maskin, vänligen kontakta:

Cecilia Ericson, 08- 506 353 12 alt. tassimo@golinharris.se

Om TASSIMO:

Intelligent och energieffektiv bryggning

Drycken kommer i portionsförpackningar som kallas T DISCS. Med hjälp av streckkoder på varje T DISC läser TASSIMO-systemet av hur den varma drycken ska bryggas och ställer in rätt vattenmängd, exakt temperatur och bryggtid, gång efter gång. TASSIMO är en av marknadens mest energieffektiva varmdryckesmaskiner. Det beror främst på att endast det vatten som behövs till drycken värms upp samt att TASSIMO direkt stänger av till viloläge efter varje användning.

Tre enkla steg

Bryggningen kräver inte någon baristakunskap. För en enkel kaffedryck, lägg en T DISC under locket, tryck på knappen och låt streckkodstekniken ta hand om resten. För en kaffe med mjölk - börja med en T DISC med mjölk, upprepa sedan proceduren med en Espresso T DISC, och så är cappuccinon eller latte macchiaton klar att drickas. För en te-dryck med mjölk – börja med en T DISC med te och fortsätt därefter med en T DISC med mjölk.

Hållbarhet och miljö

Mondelēz International och TASSIMO är först i Sverige med att använda sig av det innovativa återvinningssystemet TerraCycle. Genom att samla och skicka in dina T DISCS återanvänds de till nya produkter. För varje T DISC som skickas in går dessutom 10 öre till Rainforest Alliance. Samtidigt kommer 100 procent av kaffet i TASSIMO’s samtliga kaffekapslar från Rainforest Alliance certifierade odlingar. Genom detta program kan du som konsument bidra till en bättre miljö samtidigt som du njuter av dina varma drycker. Mer information om programmet på terracycle.se. För mer information om Rainforest Alliance, besök www.rainforest-alliance.org

Mondelēz International, Inc (NASDAQ: MDLZ) är global marknadsledare inom choklad, kex, sockerkonfektyr, kaffe och pulverdryck. Mondelēz International har en årlig omsättning på cirka 36 miljarder USD och verksamhet i över 80 länder. I Norden är vi ledande inom choklad, kaffe, färskost och chokladdryck. I vår produktportfölj har vi välkända varumärken som Marabou, Daim, Aladdin, Gevalia, V6, Stimorol, Philadephia, O´boy, Oreo, Tassimo och TUC.

Mondelēz International i Norden har cirka 1600 anställda. I Sverige finns vi i Upplands Väsby och Gävle. Läs mer på vår webbsida: www.mdlznordic.com

Taggar: