TASSIMO:s kaffe prisas i stort Råd & Rön-test

TASSIMO:s kaffe ”Gevalia Espresso” placerar sig trea i Råd & Röns stora test av kaffekapslar och utses till det näst bästa espressokaffet. Gevalia Espresso beröms särskilt för sin fyllighet och får betyget 8 av 10 av testpanelen.

TASSIMO får dessutom testets bästa totalbetyg för ”tillgänglighet och utbud”, där man jämfört hur lätt det är att hitta kapslarna i butik och vilka produkter utöver espresso som kan bryggas i samma kapselsystem. TASSIMO:s system är kompatibelt med alla varma drycker som testpanelen efterfrågade. ”Stort utbud av kapslar för olika varma drycker. Bra tillgänglighet. Finns att köpa i de flesta mataffärer”, kommenterade panelen. I TASSIMO:s hela sortiment ingår över 40 olika sorters drycker.

-       Att vårt kaffe är gott har vi vetat länge. Men det är extra glädjande att vår stora tillgänglighet och breda sortiment, med allt från espresso till te och varm choklad, uppmärksammas och uppskattas. Att just finnas tillgängligt för en bred publik både vad gäller utbud och tillgänglighet är något vi arbetat hårt för, säger Briza Kronhamn, Brand Manager på TASSIMO i Sverige.

TASSIMO får också ett särskilt omnämnande gällande sitt samarbete med återvinningssystemet TerraCycle (www.terracycle.se), dit kapslarna kostnadsfritt kan skickas utan att de först måste tömmas på kaffesumpen.

Testpanelen smakade sammanlagt 19 olika kaffekapslar, varav 14 var espressokapslar.

Om Råd & Rön

Råd & Rön ges ut av Sveriges Konsumenter och genomför regelbundet olika produkttester. Råd & Rön är kommersiellt oberoende.

För mer information, produktbilder och lån av maskin för att själv testa dryckerna, vänligen kontakta:

Cecilia Ericson, 08- 506 353 12 alt. tassimo@golinharris.se

Om TASSIMO:

Intelligent och energieffektiv bryggning

Drycken kommer i portionsförpackningar som kallas T DISCS. Med hjälp av streckkoder på varje T DISC läser TASSIMO-systemet av hur den varma drycken ska bryggas och ställer in rätt vattenmängd, exakt temperatur och bryggtid, gång efter gång. TASSIMO är en av marknadens mest energieffektiva varmdryckesmaskiner. Det beror främst på att endast det vatten som behövs till drycken värms upp samt att TASSIMO direkt stänger av till viloläge efter varje användning. Läs mer på www.tassimo.se.

Tre enkla steg

Bryggningen kräver inte någon baristakunskap. För en enkel kaffedryck, lägg en T DISC under locket, tryck på knappen och låt streckkodstekniken ta hand om resten. För en kaffe med mjölk - börja med en T DISC med mjölk, upprepa sedan proceduren med en Espresso T DISC, och så är cappuccinon eller latte macchiaton klar att drickas. För en te-dryck med mjölk – börja med en T DISC med te och fortsätt därefter med en T DISC med mjölk.

Hållbarhet och miljö

Mondelēz International och Bosch and Siemens Home Appliances är med TASSIMO först i Sverige med att använda sig av det innovativa återvinningssystemet TerraCycle. Genom att samla och skicka in dina T DISCS återanvänds de till nya produkter. 100 procent av kaffet i TASSIMO’s samtliga kaffekapslar från Rainforest Alliance certifierade odlingar. Genom detta program kan du som konsument bidra till en bättre miljö samtidigt som du njuter av dina varma drycker. Mer information om programmet på terracycle.se. För mer information om Rainforest Alliance, besök www.rainforest-alliance.org

Mondelēz International, Inc (NASDAQ: MDLZ) är global marknadsledare inom choklad, kex, sockerkonfektyr, kaffe och pulverdryck. Mondelēz International har en årlig omsättning på cirka 36 miljarder USD och verksamhet i över 80 länder. I Norden är vi ledande inom choklad, kaffe, färskost och chokladdryck. I vår produktportfölj har vi välkända varumärken som Marabou, Daim, Aladdin, Gevalia, V6, Stimorol, Philadephia, O´boy, Oreo, Tassimo och TUC.

Mondelēz International i Norden har cirka 1600 anställda. I Sverige finns vi i Upplands Väsby och Gävle. Läs mer på vår webbsida: www.mdlznordic.com

Taggar: