Tasteline lanserar betaltjänster

Report this content

Tasteline lanserar betaltjänster Vin, smalmat och en stor mötesplats där besökarna kan bygga egna matsidor och utbyta recept och tips med varandra. Det är vad som står i centrum när Sveriges största sajt om mat och dryck nu lanserar Tasteline Friends. Målet är att Tasteline Friends ska bli nätets främsta träffpunkt för matlagningsintresserade. Tasteline är idag Sveriges största oberoende sajt om mat och dryck med sina närmare 150 000 användare i månaden. Dessa får kostnadsfri tillgång till en stor databas med över 5 000 recept, och hundratals artiklar om mat, dryck, fest och hälsa. Sajten kommer även i fortsättningen att vara gratis och öppen för alla. Men nu lanseras alltså Tasteline Friends, som är namnet på en samling exklusiva tilläggstjänster man betalar för att få tillgång till. Nyheterna i korthet: - Nytt unikt vinsök med betyg och passande recept. Sökfunktionen är kopplad till Systembolagets utbud. - Stor avdelning om smalmat med näringsberäknande recept, guide till begreppet glykemiskt index och dietistens viktskola. - Exklusivt receptmaterial framtaget av Tastelines kockar. - Mötesplats där alla medlemmar kan skapa sina egna matsidor med recept, idéer och tips, bilda klubbar och träffa andra matlagningsintresserade. De nya tjänsterna i Tasteline Friends ska marknadsföras gentemot Tastelines idag cirka 90 000 registrerade användare. Medlemskapet kostar 149 kronor för tre månader, 269 kronor för sex månader och 449 kronor för ett år. - Alla gillar att prata om sina intressen, i synnerhet när det gäller mat. Mat handlar om gemenskap. Vi har sett att det finns ett behov av att kunna dela med sig. Nu ger vi alla, oavsett interneterfarenhet möjlighet att lägga upp matsidor på nätet på ett väldigt enkelt sätt. Samtidigt som man får tillgång till vårt mest exklusiva material, säger Martina Peterson, chefredaktör. För mer information, kontakta: Martina Peterson, Chefredaktör: Tfn: 08-440 93 93 Mobil: 070-432 39 57, E-post: martina.peterson@tasteline.com. Anna Norin, Vice VD: Tfn: 08-440 93 96 Mobil: 070-432 39 15, E-post: anna.norin@tasteline.com. Önskas högupplösta pressbilder, kontakta Tasteline på: jonas.melcherson@tasteline.com. ......................................... Tasteline är Sveriges största oberoende sajt om mat och dryck. Tasteline Sweden AB ägs till största delen av Clear Channel Sverige AB som är den största aktören inom utomhusreklam på den svenska marknaden. Clear Channel Sverige ingår i den världsomspännande koncernen Clear Channel Communications, vilka förutom utomhusreklam driver ett stort antal radio- och TV stationer med verksamhet i fler än sextio länder. Andra ägare är Catella Investments och Inter IKEA, två företag inom IKEA-sfären, samt företagets grundare. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/04/20040504BIT20160/wkr0001.pdf