Förtydligande gällande avsiktsförklaring

I Taurus Energys nyligen publicerade investeringsmemorandum (IM) och tillika i den s.k. teasern finns följande information publicerad i samråd med Lallemand Biofuels and Distilled Spritis (LBDS) och Sweetwater Energy i New York:

”Taurus har tillsammans med Lallemand Biofuels and Distilled Spirits tecknat ett Letter Of Intent (LOI) med Sweetwater Energy i New York, USA, angående parternas avsikt att nå ett kommersiellt avtal gällande leverans av XyloFerm® till Sweetwater.”

Taurus Energy har sedan tidigare pågående samarbete med Sweetwater Energy och nu har även Lallemand BDS trätt in i arbetet. Avsiktsförklaringen definerar de gemensamma målen och underlättar samarbete och informationsutbyte mellan alla tre parter under arbetet med att anpassa bolagens teknologier till varandra. Inga ordervärden eller tidsramar finns angivna och det är ännu för tidigt att säga när en affär kan bli av.

Vanligtvis publicerar inte Taurus Energy namn på de företag som bolaget förhandlar med, men då det i detta fall för några varit känt att diskussionen som ledde till LOI förekom ansåg styrelsen att vi måste informera alla aktieägare om detta i IM inför förestående emission.

Om Sweetwater Energy, Inc.

Sweetwater Energy använder en unik teknologi för att konvertera billigt växtmaterial till ett flertal värdefulla biokemiska produkter. Skogs- och jordbruksavfall och energigrödor, t.ex snabbväxande gräs, har behandlats kostnadseffektivt i Sweetwaters demonstrationsanläggning i Rochester, NY. Det värdefulla sockret som finns bundet i dessa växter har utvunnits och konverterats till dussintals biokemiska produkter, av vilka många traditionellt har krävt mycket mer kostsamma metoder för att tillverkas.

Läs mer på www.sweetwater.us

För mer information, vänligen kontakta

Sharon Samjitsingh, Project Manager, (+1) 585-794-5210

samjitsingh@sweetwater.us

Om Lallemand Biofuels & Distilled Spirits

Lallemand Biofuels & Distilled Spirits (LBDS) är en affärsenhet under den kanadensiska jäst- och bakterieproducenten Lallemand baserad i Duluth, GA, USA. Lallemand Biofuels & Distilled Spirits är en ledande leverantör av fermentationsingredienser och tjänster till den globala industrin för biobränsle och destillerade drycker.

Läs mer på www.lallemandbds.com

För mer information, vänligen kontakta

Craig Pilgrim, Vice President, Marketing & Product Development, Lallemand Biofuels, (+1) 815 721-6165

cpilgrim@lallemand.com