Kvittningsemission registrerad hos Bolagsverket

Vid extra bolagsstämma i Taurus Energy AB (publ) 23 augusti fattades beslut om att förvärva Suntrade AB genom riktad kvittningsemission till samtliga aktieägare i Suntrade till en köpeskilling om 65 000 000 kronor och en teckningskurs om 0,04 kronor. Kvittningsemissionen har nu registrerats hos Bolagsverket.

Fordringsägarna – Solcellskonsulterna i Stockholm AB, Iron Brach Invest AB, Svenska Servicestyrkan Holding AB, Sinologic Consulting Ltd., Ragnar Berglund, WinX Energi AB och Increase Invest AB – har tecknat och tilldelats samtliga aktier i kvittningsemissionen och har kvittat sammanlagt 65 000 000 kronor mot 1 625 000 000 nya B-aktier.

Genom kvittningsemissionen ökar antalet aktier med 1 625 000 000 till 1 825 981 635 och aktiekapitalet med 4 808 113,94835 kronor till ca 5 401 899 kronor, vilket ger en utspädningseffekt om ca 89 %, baserat på antalet aktier och röster.

Fredrik Weschke, VD Suntrade Group AB, 0704 54 74 69, info@taurusenergy.eu

Taurus Energy AB är under nynoteringsprövning på Spotlight Stock Market. Läs mer på www.taurusenergy.eu.