SkinTeam Norge AS bekräftar emissionsåtagande, önskar ändra affärsupplägg med Taurus

Aqua Bio Technology ASA (”ABT”), Norge, meddelade kvällen 23 juli 2023 att de ingått avtal om att förvärva SkinTeam Norge AS (”SkinTeam”) för 45 MNOK. Affären ändrar förutsättningarna för Taurus Energy AB's (”Taurus”) planerade omvända förvärv av SkinTeam som meddelades 29 mars 2023. Intresset från SkinTeam att samarbeta med Taurus kvarstår men upplägget under de nya förutsättningarna kvarstår att etablera. SkinTeam bekräftar att de står fast vid sitt åtagande gällande den riktade emissionen från Taurus.

SkinTeam ingick 29 mars 2023 en avsiktsförklaring med Taurus avseende ett omvänt förvärv villkorat att SkinTeam säkrat finansiering om 8 MNOK. SkinTeams finansiering drog ut på tiden och de tecknade därför aktier till ett värde av 1 MSEK i Taurus för att ge Taurus medel att komma till avslut med det omvända förvärvet.

Det har inte varit möjligt för SkinTeam att informera styrelsen i Taurus om förhandlingarna med ABT på grund av extrem tidspress och sekretesskrav. Nyheterna från ABT kom därför som en överraskning för Taurus styrelse. I uppföljande möte med SkinTeam har nu bekräftats att de står fast vid sitt emissionsåtagande även om det av finansieringsskäl dragit ut på tiden, samt att intresset för samarbete kvarstår. Styrelsen i Taurus fortsätter nu dialogen med SkinTeam om kommande samarbete och ber att få återkomma med information när mer detaljer finns att delge.

Taurus har ingen avsikt att lämna sin plats på Spotlight Stock Market.

Läs ABT's pressmeddelande här: https://newsweb.oslobors.no/message/595681

Fredrik Weschke, VD Taurus Energy Aktiebolag (publ), 0704 54 74 69, info@taurusenergy.eu

Taurus Energy är noterat på Spotlight Stock Market. Läs mer på www.taurusenergy.eu.