Uppdatering angående ansökan om godkännande av XyloFerm® i djurfoder

Taurus Energy har nu fått bekräftat att ansökan gällande tillstånd att använda XyloFerm® som ingrediens i djurfoder nu mottagits av första instansen i godkännandeprocessen, The Associasion of American Feed Control Officials (AAFCO). Ansökan skickas efter översyn av AAFCO vidare till amerikanska livs- och läkemedelsverket (FDA) som sammanträder två gånger årligen för beslut i denna typ av frågor.

Om XyloFerm® godkänns som foderkomponent kan stammen användas även av etanolproducenter som säljer sina fermentationsrester vidare för foderbruk, vilket är vanligt förekommande. Detta ökar antalet potentiella användare.

Taurus Energy AB är ett forsknings- och utvecklingsbolag vars mål är att kommersialisera ett omfattande forsknings- och utvecklingsarbete kring etanolproduktion. Affärsidén är sedan 2006 att via licensavtal överlåta rätten att använda utvecklade metoder till energiproducenter på en global marknad. Taurus har ett tiotal världsledande patent som ett 20-tal internationellt erkända forskare har bidragit till. Taurus är noterat på Aktietorget. Läs mer på www.taurusenergy.eu

Fredrik Weschke, VD Taurus Energy AB

Taggar: