• Taxi Göteborg/

Taxi Göteborg kvalitetssäkrar med Streetsmart - Handboken som skapar en enklare vardag för både förare och kunder

Report this content

Taxi Göteborg, Sveriges fjärde största taxibolag, tar nu fram en handbok till alla som kör för Taxi Göteborg. Streetsmart, som är namnet på handboken, ska vara en guide för det som Taxi Göteborg lovar sina kunder; tillgänglighet, pålitlighet och professionalism. Streetsmart delades ut på Götaplatsen i Göteborg, där alla cirka 400 Taxi Göteborgbilar hämtade sitt exemplar den 4 maj.

Under hela dagen delades Streetsmart ut på Götaplatsen och vid dagens slut hade varje bil som kör för Taxi Göteborg en ny handbok i dörrfickan. Streetsmart är handboken som ger tips och råd till Taxi Göteborgs förare. Den bygger på det som Taxi Göteborg står för; tillgänglighet, pålitlighet och professionalism, men den är också fylld av erfarenheter från de 85 verksamma åren.

– Vi har tidigare haft liknande handböcker i våra bilar, men den här skiljer sig rätt mycket från de andra. Den är mycket mer pedagogisk och vi har försökt att visa hur viktigt det är att alla strävar åt samma håll. Vi har redan oerhört duktiga förare. Det vet vi eftersom våra kunder säger så. Generellt är det förare som vill ha ordning och reda som söker sig till Taxi Göteborg, säger Lars Backström, vd Taxi Göteborg.

Med över 1 000 förare och fler än 400 bilar som skulle förbi Götaplatsen för att hämta sin Streetsmart under fredagen blev det stundtals trångt. Men det är inte så ofta som alla ses på samma plats så stämningen var god bland dem som fick vänta en liten stund för att komma fram.

– Jag tror att det är viktigt för oss förare att påminna sig själv ibland om hur vi ska vara när vi kör för Taxi Göteborg. Samtidigt kommer Streetsmart att bli ett bra uppslagsverk för oss, säger en av de förare som hämtade ett exemplar av den nya handboken i fredags.