Succé för Taxi Stockholms Iphone-app   – nu lanseras version för Android

Möjligheten att beställa taxi direkt från mobilen med hjälp av Taxi Stockholms Iphone-app har blivit en storsuccé. Nu lanseras även versionen för Android-telefoner.
- Vi vill att det ska vara enkelt för våra kunder och bokning via Android är ytterligare ett steg i det arbetet, säger Hans-Ole Lomstedt, försäljnings- och marknadschef på Taxi Stockholm.

Taxi Stockholms app för iPhone är en del av företagets ständiga förbättringsarbete för att tillmötesgå kundernas förväntningar på hög tillgänglighet och service. iPhone-appen nådde marknaden under mitten av 2010 och har sedan dess genererat mer än 150 000 nya beställningar. Med målsättningen att ytterligare förenkla för kunderna introducerar Taxi Stockholm nu möjligheten att också kunna boka taxi via en helt ny app för Android-telefoner.

- Att erbjuda möjligheten till beställningar via Android-telefoner är ännu ett steg i att underlätta för våra kunder. Lanseringen visar glädjande att Taxi Stockholm är väl rustade för att kunna möta framtidens krav genom den nya teknikens möjligheter, säger Hans-Ole Lomstedt, försäljnings- och marknadschef på Taxi Stockholm.

Lanseras 8 juni
Från och med onsdagen den 8 juni blir det möjligt att enkelt och helt gratis ladda ner Taxi Stockholms Android-app direkt från Android Market. Precis som i iPhone-versionen lokaliseras kundens adress eller position automatiskt via telefonens inbyggda GPS. Därefter bestämmer kunden själv när denne vill bli hämtad.

- Det är viktigt för oss att våra kunder själva ska kunna bestämma på vilket sätt de vill beställa taxi. Under den senaste tiden har vi lagt särskild fokus vid att utveckla nya sätt för detta. Vi hoppas givetvis därför att Android-versionen ska tas emot lika positivt som dess föregångare, säger Hans-Ole Lomstedt

Även via SMS
Tillsammans med Android-appen introducerar Taxi Stockholm dessutom en ny SMS-tjänst för taxi-beställningar, där en bekräftelse och information om bilens ankomsttid direkt skickas till telefonen. Läs mer om samtliga tjänster på www.taxistockholm.se.

För mer information, vänligen kontakta:
Hans-Ole Lomstedt, försäljnings- och marknadschef, Taxi Stockholm
Telefon 08-728 26 44 / 070-788 26 44. E-post: hans-ole.lomstedt@taxistockholm.se

Karin Widlund, marknadskoordinator, Taxi Stockholm
Telefon 08-728 26 36 / 070-788 26 36.
E-post: karin.widlund@taxistockholm.se

Taxi Stockholm är Sveriges äldsta taxiföretag startat redan 1899. Vi är 4200 medarbetare vars fokus är att ge våra kunder bästa möjliga upplevelse av sin resa med oss. Idag utför vi 23 000 köruppdrag och besvarar 20 000 samtal varje dag året runt! Det blir 8,4 miljoner köruppdrag varje år med 45 000 passagerare per dygn, vilket ger oss en omsättning på drygt 1,8 miljarder kronor.

Taggar: