Taxi Stockholm bjuder 550 elever på lyxlunch Skänker en timmes skattefusk från taxibranschen

Taxi Stockholm kommer på fredagen den 16 april klockan 10.30–12.30 bjuda eleverna på Västbergaskolan i Hägersten på en lunch som minst sagt skiljer sig från den vanliga skollunchen. Den 16 april lagas lunchen av Radisson Blu Strand Hotels kökschef Jonas Franzén med personal, känd för att erbjuda en av Stockholms mest populära bruncher.

Enligt beräkningar från Skatteverket motsvarar taxibranschens skattefusk en omsättning om två miljarder kronor årligen, vilket innebär att det varje år undanhålls inkomstskatter och sociala avgifter om 390 miljoner kronor. Det betyder att det lågt räknat undanhålls 40 000 kronor varje timme, varje dag, varje år. Ändå fortgår detta fusk utan synbara reaktioner.

Därför bjuder vi nu Västbergaskolans elever på en lunch till ett värde av 40 000 kronor för att aktivt synliggöra hur mycket skatteintäkter som går förlorade varje timme och hur dessa pengar skulle kunna användas om de kommit den offentliga sektorn tillgodo.

Välkomna att träffa Taxi Stockholm, barnen och Jonas Franzén. Ansvariga politiker i Stockholm och i riksdagen är också inbjudna.

Med vänliga hälsningar,

Thomas Jansson, styrelseordförande Taxi Stockholm För ytterligare information, vänligen kontakta (se separat ruta nedan för tidsinformation):

Thomas Jansson, styrelseordförande Taxi Stockholm, tfn: 070 – 788 27 50 e-post: thomas.jansson@taxistockholm.se

Kicki Erkers, PR-ansvarig Taxi Stockholm, tfn: 070-788 26 43 e-post: kicki.erkers@taxistockholm.se

Tidsinformation: Datum: Fredagen den 16 april Tid: 10.30–12.30 Plats: Västbergaskolan, Klensmedsvägen 2, 126 37, Hägersten Karta: http://kartor.eniro.se/m/pVHPn