tbd30 DELÅRSRAPPORT Q1 AUGUSTI - OKTOBER

Eget kapital 786,6 Mkr 790,4 Mkr
Rörelsens kostnader -3,5 Mkr Inga jämförelsetal
Resultat efter skatt -3,8 Mkr Inga jämförelsetal
Resultat per aktie baserat på genomsnittligt antal aktier -0,36 kr Inga jämförelsetal
Resultat per aktie baserat på antal aktier vid periodens slut -0,36 kr Inga jämförelsetal

VÄSENTLIGA HÄNDELSER UNDER PERIODEN

• Per bolagsstämmans beslut genomförde bolaget en minskning av aktiekapitalet med 8 516 kronor genom indragning av 34 065 A-aktier som var i bolagets ägo, till 2,6 Mkr
  • Per bolagsstämmans beslut återställde bolaget aktiekapitalet genom en fondemission om 8 516 kronor och ökade därmed aktiekapitalet till 2,6 Mkr

VD-KOMMENTAR:

“tbd30 är nu inne i en intensiv sökprocess. Bolagets oberoende styrelseledamöter har godkänt en av ledningen upprättad utvärderingsmetodik som följer de investeringskriterier som kommunicerades i prospektet inför noteringen i juni. Denna metodik används för att först sålla och därefter utvärdera potentiella målbolag. Vi är också glada att ha knutit till oss William Odlander som investeringsansvarig, från EQT och tidigare Dustin, för att accelerera investeringsprocessen.

Kort sagt söker tbd30 efter nordiska bolag verksamma inom affärstjänster, som har en skalbar affärsmodell och som kan tas till börsen genom en så kallad reverse merger.

Genom tbd30 kan ett potentiellt målbolag erbjudas tillgång till investerare för att förstärka en fortsatt tillväxt, samt till vår styrelses långa erfarenhet av att utveckla bolag i publik miljö. Tillsammans med det potentiella målbolagets befintliga ägare hoppas vi kunna tillföra marknaden ett spännande bolag med goda tillväxtmöjligheter.”

Anders Lönnqvist

För fullständig delårsrapport, se bilaga.

För mer information, vänligen kontakta:
Caesar Gezelius, ansvarig för Investor Relations
caesar.gezelius@tbd30.se

Denna information är sådan som TBD30 AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt lagen (2007:528) om värdepappersmarknaden. Informationen i detta pressmeddelande har publicerats genom nedanstående kontaktpersons försorg, vid den tidpunkt som anges av TBD30 AB:s (publ) nyhetsdistributör Cision vid publiceringen av detta pressmeddelande.

Om tbd30
tbd30 är ett Förvärvsbolag som grundats på initiativ av Anders Böös och Anders Lönnqvist. Syftet med Bolaget är att genomföra ett förvärv av ett företag med verksamhet inom affärstjänster. Det är en sektor som grundarna anser har intressanta och goda utsikter, med i vissa fall potential till att driva betydande förändrings- och utvecklingsarbete. En relativt stor andel av företagen inom denna sektor befinner sig utanför den publika och börsnoterade miljön trots att de kan ha uppnått både tillräcklig mognadsgrad och möjlighet att dra fördelar av att vara marknadsnoterade.

tbd30 har en målinriktad och kompetent styrelse och ledning med fokus på att realisera Bolagets syfte och strategi – att identifiera, utvärdera och förvärva målbolag som skapar mervärde åt tbd30s investerare och aktieägare. Tillsammans har dessa en lång och gedigen erfarenhet av bolagsledning och bolagsstyrning, förvärv- och fusioner, förändringsprocesser, kapitalmarknaden och näringslivet i stort.