TBV ökar hälsan med e-utbildning

Report this content

TBV ökar hälsan med e-utbildning TBV tar nytt grepp för en bättre kunskap om arbetsmiljö. Tillsammans med sina medlemsförbund ska TBV utbilda skyddsombud och chefer i hela Sverige. För att snabbt nå ut väljer TBV att använda e-utbildning som en viktig del i satsningen. Som leverantör har TBV valt e- utbildningsföretaget Open Training. "Det har satsats för lite på arbetsmiljöutbildning de senaste åren, både vad gäller skyddsombud och chefer", säger Per-Axel Landström, förbundsrektor på TBV. "Det finns ett stort behov av en gemensam grundläggande utbildning som kan motverka ohälsan bland våra medlemmar." E-utbildningen kommer att lära skyddsombud och chefer hur de kan förebygga och upptäcka arbetsmiljöproblem som stress och utbrändhet, och hur man ska hantera en situation när sjukdomen är ett faktum. Tillsammans med medlemsförbunden har TBV beslutat använda en modern utbildningsform som erbjuder skyddsombuden snabbare tillgång till kursmaterial och stor flexibilitet i lärandet. E-utbildningen på Internet kompletteras för den som vill med lärarledda seminarier, så kallad blended learning. "Det är oerhört roligt att se hur TBV gör en så stor och utåtriktad satsning", säger Magnus Penker, VD på Open Training. "Utbildningen kommer att nå fler än de som idag har möjlighet att gå de lärarledda utbildningar som genomförs av förbunden." För mer information kontakta: Per-Axel Landström, förbundsrektor TBV 08-782 93 33 Magnus Penker, VD Open Training, 08-412 69 02 Ingrid Andersson, marknadschef Open Training 08-412 69 03 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/05/20020905BIT00180/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/05/20020905BIT00180/wkr0002.pdf