TC TECH erhåller avsiktsförklaring från kinesisk LGP-tillverkare om beställning av ett produktionssystem innan årsskiftet

TC TECH Sweden AB (publ) meddelar att bolaget har erhållit en avsiktsförklaring från en kinesisk tillverkare av högkvalitativa LGP:er till LCD-skärmar om beställning innan årsskiftet av ett TCP 150-system med roll-to-sheet-matning (RtS).

Avsiktsförklaringen förkortar leveranstiden då tillverkningen av TCP 150-systemet inleds innan själva ordern kan bekräftas internt av den kinesiska kunden och skickas till TC TECH.

Kunden tillverkar LGP:er inom premiumsegmentet och levererar till både kinesiska och internationella tillverkare av LCD-bildskärmar.

– Den här avsiktsförklaringen är viktig för TC TECH då vi nu kan installera vår teknologi även i Kina, som är en av världens största marknader för tillverkning av LGP:er. Då kunden arbetar med flertalet större LCD-skärmtillverkare har de utmärkta möjligheter att få in vår teknologi i framtida modeller inom produktkategorier som mobiltelefoner, surfplattor och bärbara datorer, säger TC TECHs vd Alexander Luiga.

Denna information är sådan information som TC TECH Sweden AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU's marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg för offentliggörande den 28 oktober 2018 11.00 CET.