TC TECH erhåller utvärderingsprojekt från ett tyskt bolag inom fordonsindustrin

TC TECH Sweden AB (publ) meddelar att bolaget har erhållit en order på ett utvärderingsprojekt av LGP:er från en tysk underleveratör inom fordonsindustrin. Detta är det första insteget för TC TECH i fordonsindustrin.

Denna order visar tydligt att intresset för TC TECHs teknologi nu börjar öka även inom andra segment utöver tillverkning av LCD-bildskärmar till mobiltelefoner, surfplattor och bärbara datorer.

– Det här är vårt första projekt till en kund inom fordonsindustrin, vilket de betalar 105 KSEK för. Faller dessa tester väl ut kan detta leda till utrustningsbeställningar inom detta segment. Det visar på en spännande potential för vårt erbjudande inom en global sektor där avancerad teknologi spelar en allt större roll, säger TC TECHs VD Alexander Luiga.

Testserien av LGP:er till kundens utvärderingsprojekt kommer att genomföras i TC TECHs renrum i bolagets lokaler i Stockholm.

Denna information är sådan information som TC TECH Sweden AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU's marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg för offentliggörande den 17 februari 2020 14.00 CET.

TC TECH’s aktie är noterad på Nasdaq First North Growth Market.