TC TECH publicerar delårsrapport

TC TECH har idag publicerat sin delårsrapport per den 31 mars 2018.

Bolagets nettoomsättning under det första kvartalet 2018 uppgick till 0 (3 141) tkr, nettoresultatet till -2 648 (-4 472) tkr och kassaflödet från den löpande verksamheten till -5 045 (-4 095) tkr.

TC TECH Sweden AB (publ) har erhållit besked om patentgodkännande i Taiwan av bolagets patentansökan med titeln ”Device and method for heating a Mould or Tool”. Godkännandet i Taiwan följer tidigare godkännanden i Japan och Kina för samma patentfamilj inom elektromagnetism som förstärker och förlänger det immateriella skyddet för bolagets grundläggande teknikplattform.

TC TECH färdigställer ny version av sitt produktionssystem för light guide plates till LCD-skärmar, första leverans till kund under Q2 2018. Bolaget har färdigställt specifikationen och inlett tillverkningen av en uppgraderad version av bolagets produktionssystem för light guide plates (LGP:er) till LCD-bildskärmar. Avtal har tecknats om uppgradering till den nya versionen av två levererade system i Taiwan, det första under Q2 2018 och det andra under H2 2018.

TC TECH Sweden AB (publ) meddelar att Björn Hallare har utsetts till bolagets chief operating officer (COO) efter att ha varit interim-COO sedan hösten 2017. Björn har 25 års erfarenhet av att leda utvecklings- och industrialiseringsprojekt inom bolag som Ericsson, Huawei och Telia och tillför därmed gedigen kompetens till bolagets utveckling av produktionssystem för light guide plates (LGP:er) till LCD-bildskärmar.

Denna information är sådan information som TC TECH Sweden AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU's marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg för offentliggörande den 25 april 2018 8.00 CET.