TC TECH Sweden AB publicerar delårsrapport

TC TECH har idag publicerat sin delårsrapport per den 31 mars 2021.

Bolagets nettoomsättning under det första kvartalet 2021 uppgick till 0 (105) tkr, nettoresultatet till -4 100 (-7 407) tkr och kassaflödet från den löpande verksamheten till -3 803 (-7 342) tkr.

Händelser under perioden

TC TECH Sweden AB (publ) meddelade att bolagets styrelse har beslutat att bolaget skall etablera en filial i Taiwan. Denna filial kommer inkludera marknad- och säljresurser samt ett test- och utvärderingscenter med produktionssystem i renrumsmiljö. Satsningen omfattar permanent stationering av personal.

Denna information är sådan information som TC TECH Sweden AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU's marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg för offentliggörande den 29 april 2021 8.00 CET.

TC TECH är ett innovativt teknikbolag som har utvecklat ett system för tillverkning av avancerade
plastdetaljer med nanostrukturmönster. Grunden för verksamheten är en patenterad induktionsteknik
som gör det möjligt att mycket snabbt och precist hetta upp och kyla ned material. Inledningsvis har
TC TECH valt att fokusera på system för tillverkning av diffusers för mini-LED och s k Light Guide Plates (LGP) till bildskärmar,
men tekniken lämpar sig även väl för såväl andra applikationsområden som material.
TC TECH har sitt säte och huvudkontor i Stockholm (Spånga), där även forskning och utveckling
bedrivs.

TC TECH’s aktie är noterad på Nasdaq First North Growth Market.