IT-leverantören TCM vinnare i stor upphandling

Report this content

Igår 20070329 blev det klart att IT-leverantören TCM (Take Care Marketing AB) återigen är placerad i topp i Kommentus utvärderingsrapport. Det nya Kommentus-avtalet visar att över 200 av Sveriges kommuner har valt TCM som sin IT-leverantör. Detta gör TCM till en av de största IT-leverantörerna i Sverige inom offentlig sektor.

Ulrika Nordlander, Vd för TCM, är minst sagt nöjd med upphandlingen.
”Man får nästan svindel när man tänker på vilka möjligheter detta kan innebära, inte bara för licensgruppen utan även ur ett produktförsäljnings- och HemPC-perspektiv.”

I dagsläget är det 60 kommuner kvar som ännu inte valt licenspartner, men med tanke på resultatet hittills ser det mycket lovande ut för TCM. Resultatet av upphandlingen visar också att TCM nu knappat in på och gått förbi konkurrenten Atea, som tidigare varit marknadsledande IT-leverantör till Sveriges kommuner.
”Att vi placerat oss så bra i upphandlingen visar att vi är duktiga på det som våra kunder tycker är viktigt, och det tänker vi fortsätta med,” säger Mikael Larsson, ansvarig för TCM:s mjukvaruförsäljning.

TCM blev nyligen uppköpta av IT-återförsäljaren Dustin, som är Sveriges största internetbaserade återförsäljare av IT-produkter och elektronik. Med TCM:s storvinst i Kommentus upphandling i kombination med Dustins breda utbud av IT-produkter, kommer erbjudandet att bli mycket kraftfullt och komplett till Sveriges kommuner.
”Våra kunder kräver mer än bara ett fördelaktigt pris. Därför lägger vi stor vikt vid avtalstolkning, övervakning av licensinnehav samt att utarbeta licenshantering. Vi levererar optimal licenshantering, ett koncept som våra kunder verkligen uppskattar”, avslutar Mikael Larsson.

För mer information, kontakta:
Ulrika Nordlander, Vd TCM: 08 625 88 46
Mikael Larsson, TCM mjukvaruförsäljning:08 625 88 32

Om TCM
TCM, erbjuder genom personligt engagemang spännande och kostnadseffektiva IT lösningar och har under 20 år levererat produkter och tjänster inom tre affärsområden - TCM HemPC, TCM Licens och TCM Produkt och ingår sedan mars 2007 i Dustin AB, som är Sveriges största internetbaserade återförsäljare av IT-produkter och elektronik. TCM samarbetar nära med världsledande tillverkare som Acer, Adobe, Citrix, Fujitsu Siemens, HP, IBM, Lenovo, Microsoft, Symantec, Veritas med flera.