KVINNLIG LÅNGVÄGARE NY VD PÅ TCM

Report this content

Ulrika Nordlander 41 har utsetts till ny VD för TCM, som är en av Sveriges ledande IT-återförsäljare.

Ulrika Nordlander 40 har utsetts till ny VD för TCM. Ulrika har de senaste 8 åren varit verksam på TCM. Hon anställdes som innesäljare och avancerade sedan till schef för Licensavdelningen. Under hennes tid på licensavdelningen har försäljningen ökat från ca 40 miljoner kr till ca 250 miljoner kr. TCM är nu en av de absolut största licenssäljarna i Sverige. Ulrika började sin karriär som ekonomibiträde på ett transportföretag, därefter har hon varit säljare för flera olika bolag inom IT-branschen innan hon fick anställning på TCM. ”Jag är väldigt glad men också överraskad över att styrelsen valde mig till VD. Jag tror verkligen på TCM. Det som är unikt med oss på TCM är att vi ser den personliga servicen till kunderna som det viktigaste i vår affärsmodell”, säger Ulrika Nordlander. Idag omsätter TCM ca 300 miljoner. ”Mitt mål för i år är expansion och att öka försäljningen med 50%. Det blir tufft men TCM har förutsättningar att klara det”, fortsätter Ulrika. Mats Gabrielsson ägare och styrelseordförande i TCM: ”Konkurrensen om jobbet var knivskarp men Ulrika är helt rätt och jag känner djup tillfredställelse över att Ulrika tog på sig detta stora ansvar i denna mansdominerade bransch. Ulrika kommer med de erfarenheter ett VD jobb innebär också vara en intressant kandidat i de bolagsstyrelser som ingår i GIAB-gruppen.” Mats fortsätter: ”Jag avskyr verkligen de planer på en lagstiftning som innebär att staten ska blanda sig i vilka personer som vi ägare vill ha i våra styrelser. Jag ser till kompetens och inte kön. Ju fler kvinnor som har erfarenhet från ledande befattningar ju fler kommer att få styrelseuppdrag.” Familj: Gift med Lasse, 2 barn, Mathilda 16 och Filip 13 Motto: Släpp säljarna loss - frihet och ansvar gör att individen växer Lyssnar på: Mathilda när hon sjunger och spelar Dold talang: Festfixare Last: Choklad Ser helst: Filip spela hockey Senaste bok: I cirkelns mitt, Dan Brown Presskontakt Harald Ullman tel 0708 47 12 24 Ulrika Nordlander 0733 91 89 46 TCM levererar helhetslösningarna inom IT-produkter, programvaror, nätverk och säkerhet samt tillhörande tjänster som underlättar drift och kontroll av gjorda investeringar. TCM betjänar företag och organisationer inom näringsliv, stat och kommun. TCM ingår i GIAB-koncernen och är en av Sveriges ledande IT-återförsäljare. Vårt främsta kännemärke är personlig kundservice. Vi arbetar inom fyra affärsområden: TCM Licens - Ledande LAR/ESA med fokus på Optimal Licenshantering. TCM Produkt - Kombinerar personlig försäljning, e-handel och logistikhantering.TCM Hem-PC – Säkerställer processen med minimal belastning för kunden.TCM Mobilitet & Nätverk – Er rådgivande part gällande mobila lösningar, säkerhet och nätverk.