Lisa Wärn ny kommunikationschef på TCO

Lisa Wärn har anställts som kommunikationschef på TCO. Hon kommer senast från kommunikationsbyrån Reformklubben där hon varit affärschef med ansvar för offentlig sektor. Lisa tillträder den nya tjänsten i mitten av mars.

– Vi är mycket glada att Lisa kommer till oss på TCO. Hennes mångåriga erfarenhet från såväl kommunikationsbranschen som rikspolitiken är värdefull. Hon kommer att bli en viktig aktör för att stärka vårt påverkansarbete ytterligare, säger Torbjörn Bredin, kanslichef TCO.

Lisa Wärn har i fem år varit både pressekreterare och politiskt sakkunnig till tidigare näringsministern, vice statsministern och centerledaren Maud Olofsson. Hon har tidigare också arbetat på branschorganisationen Svensk Fjärrvärme, som är en medlemsorganisation som arbetar med bland annat opinionsbildning. Under några månader förra året vikarierade Lisa dessutom som biträdande presschef på TCO.

– Det känns väldigt kul att komma tillbaka till TCO, men nu permanent och i rollen av kommunikationschef. TCO har en stark och viktig röst i samhällsdebatten genom de 1,3 miljoner människor som TCO-förbunden organiserar. Det finns också en bred och gedigen kompetens i organisationen. Jag ser verkligen fram emot att bli en del av det teamet, säger Lisa Wärn.

Torbjörn Bredin, kanslichef, 070-556 64 16

Lisa Wärn, 072-389 58 21