TCO gratulerar Eva Nordmark till uppdraget som arbetsmarknadsminister

TCO är glada och stolta över att TCO:s ordförande sedan 2011, Eva Nordmark, utsetts till arbetsmarknadsminister i den regering som idag presenterades. TCO menar att det är ett tufft uppdrag med många svåra utmaningar och frågor som måste hanteras redan den närmaste tiden. Att den nya arbetsmarknadsministern har erfarenheten från partsmodellen ser vi som en styrka.

– Vi kommer att sakna Eva som ordförande, säger Peter Hellberg som från och med nu går in som tillförordnad ordförande för TCO. Samtidigt står TCO sig starkare än någonsin och vi befinner oss i början av en ny kongressperiod med en klart utpekad inriktning av vår verksamhet. Peter Hellberg understryker att TCO kommer fortsätta att mycket noga nagelfara och påverka regeringens arbetsmarknadspolitik. TCO-förbundens medlemmar utgör en stor del av dagens arbetsmarknad och deras förutsättningar och villkor är avgörande för en positiv utveckling av Sverige.

TCO kommer i dagarna kalla till en extrakongress för att förrätta val av ny ordförande.

José Gutierrez, presschef, 072-207 35 53