PharmaSolutions väljer TDC Hosting som driftpartner.

Report this content

PharmaSolutions, leverantör mot apoteksmarknaden har valt TDC Hosting som driftleverantör. Med TDC Hosting som samarbetspartner inom drift erhåller apoteksaktörerna en säker, stabil och trygg central driftlösning.

Riksdagen antog våren 2009 regeringens proposition om omreglering av apo-teksmarknaden. Omregleringen innebär en liberalisering av reglerna för att driva apotek i Sverige. Därmed ges fler aktörer möjlighet att bidra till en sä-ker, tillgänglig och kundanpassad läkemedelsförsörjning. Bolaget PharmaSo-lutions bildades av Sirius IT och Visma för att möta behovet av IT-stöd hos aktörerna på den omreglerade apoteksmarknaden. PharmaSolutions erbjuder en komplett butiksdatalösning med inbyggd receptexpeditionsmodul. Lös-ningen PharmaSuite baseras på grundplattformen RetailSuite från Visma och komponenter ur Sirius IT:s produktportfölj. Men för att kunna leverera en komplett lösning krävs en kompetent driftpartner. I dagarna valde PharmaSo-lutions TDC Hosting som driftpartner inom apoteksmarknaden. ”Det är av yttersta vikt för PharmaSolutions att ha en driftpartner som kan borga för kvalitet och säkerhet. Därför har vi grundligt undersökt vilken part-ner som bäst kan hantera våra specifika behov. Vi ser fram emot ett varaktigt och givande samarbete med TDC Hosting.”, säger Henrik Larsson, VD för PharmaSolutions. TDC Hosting och PharmaSolutions kommer med detta ha ett nära samarbete som erbjuder PharmaSolutions en flexibel, trygg och kompetent driftleveran-tör. De får en stabil driftslösning, kunnig teknisk personal och engagerade kontaktpersoner hos TDC Hosting. ”Vi är mycket stolta och glada att vi har fått förtroendet att vara PharmaSolu-tions samarbetspartner. Vi ser fram emot att jobba tillsammans med en fram-gångsrik partner i ett intressant skede på marknaden.”, säger Alexander Keh-rer, VD för TDC Hosting. För mer information kontakta: Verkställande Direktör, TDC Hosting Alexander Kehrer alexander.kehrer@tdchosting.se Tel: +46 10 490 90 90, mobil: +46 76 720 90 90 Om PharmaSolutions PharmaSolutions – Visma ITSirius Pharma Solutions AB – samägs av Visma Retail och Sirius IT (Svenska ITSirius AB). Visma Retail är Nordens ledande leverantör av butiksdatalösningar till detaljhandeln med fler än 8.500 butiker som användare i Norden. Visma Retail är ett helägt dotterbolag i Vismakon-cernen som har totalt 3.400 anställda och en omsättning på 3,5 miljarder svenska kronor 2008. Sirius IT är ett nordiskt IT-företag med över 400 medarbetare som utvecklar verksamhetskritiska, kundanpassade lösningar till offentlig sektor samt utvalda delar av privat sektor. PharmaSolutions fokuse-rar på att erbjuda nya och gamla apoteksaktörer en stabil partner med gedi-get kunnande och verksamhetskompetens inom apotek och retail. Läs mer om PharmaSolutions på www.pharmasolutions.se Om TDC Hosting TDC Hosting AB är ett självständigt aktiebolag i TDC koncernen. Företaget le-vererar IT-tjänster som Co-location, Serverdrift och Applikationsdrift med till-hörande mervärdetjänster. De flesta lösningar är unika för att kunderna ska få funktionella lösningar väl anpassade till IT-behoven. TDC Hosting har kon-tor på flera orter i Sverige. Huvudkontoret finns i Sollentuna, norr om Stock-holm. Datorhallarna finns i städerna Sundsvall, Malmö, Göteborg och Stock-holm. Läs mer om TDC Hosting på www.tdchosting.se TDC är en nordisk helhetsleverantör av kompletta kommunikationslösningar till företagsmarknaden med närvaro i Sverige, Norge, Finland och Danmark. TDC är Danmarks ledande telekommunikationsföretag med 15000 anställda och en omsättning på 83 miljarder danska kronor. TDC har spetskompetens inom IP-baserade tjänster.