Powel och TDC Hosting inleder nordiskt samarbete

Report this content

Genom ett nytt nordiskt partneravtal mellan Powel Energy Management och den svenska driftleverantören TDC Hosting ska energi- och fastighetsbolag garanteras säker och stabil IT-drift. Kunder får total överblick av sina IT-system och samtidigt sänkta kostnader för både förvaltning och drift. Bara under nästa år förväntas samarbetet generera minst fem nya affärer.

Tillsammans kan Powel och TDC Hosting erbjuda olika paketerade tjänster kring förvaltning och drift av IT-applikationer på TDC Hostings infrastruktur. Det kan handla om att en grupp fastighetsbolag går ihop och köper en licens av Powels IT-applikation som driftas av TDC, och där respektive fastighetsbolag enbart ser sina slutkunders förbrukning via webben.

Tjänsterna är skräddarsydda för energi- och fastighetsbranschen - ett område där säkerhet och stabilitet är särskilt viktigt då det mest affärskritiska i branschens verksamheter är baserat på IT.
Powels kunskap kring kärnprocesser som insamling, mätdata och nätdokumentation, kombinerat med TDC Hostings långa erfarenhet av att drifta affärskritiska applikationer ger kunderna fler valmöjligheter till en stabil och säker förvaltningslösning.

– Vi har lyssnat på våra kunder och har förstått att det finns ett behov av mer paketerade helhetslösningar. Tillsammans med TDC Hosting kan vi leverera lösningar där kunden får en överblick över hela sin förvaltningskostnad. Lösningar som är lätta att förstå, att budgetera och som är betydligt mer kostnadseffektiva, säger Mats Ekelund, vd på Powel.

– Vi är mycket stolta och glada över samarbetet med Powel då vi kommer att stärka vårt erbjudande till energibranschen betydligt. Vi ser det som otroligt meriterande att ingå ett partnerskap med ett nordiskt företag i en spännande bransch, säger Alexander Kehrer, vd för TDC Hosting.

Alexander Kehrer, vd TDC Hosting AB, e-post: alexander.kehrer@tdchosting.se
Tel: +46 10 490 90 90, mobil: +46 76 720 90 90

Mats Ekelund, vd Powel, e-post: mats.ekelund@powel.se, mobil: 070- 288 20 60

Om TDC Hosting

TDC Hosting levererar drift av verksamhetskritiska IT-system. Företaget säkrar kunders IT-utrustning i datahallar, erbjuder tjänster som ökar nät- och serversäkerheten och driftar kunders utrustning till applikationsnivå. Resultatet blir enklare budgetering, minskade investerings- och personalkostnader samt mer tid för kunders kärnverksamhet. TDC Hosting är dotterbolag till TDC A/S som har 170 anställda, 15 egna datahallar i Norden och över 6000 servrar i managerad miljö. TDC Hosting driftar mer än 500 kunder och har över 15 000 kunder på shared business services. Läs mer på www.tdchosting.se.

Om Powel

Powel utvecklar effektiva IT-lösningar inom energiområdet. Med gedigen erfarenhet och kunskap hjälper vi våra kunder att få bättre kontroll, vilket ger ökad lönsamhet, förbättrad miljö och pålitlig service åt slutkunderna. Ett smartare energival. Powel grundades 1996 i Norge och har idag 250 medarbetare, varav närmare 50 i Sverige. Läs mer på www.powel.se.

Verkställande Direktör, TDC Hosting AB Alexander Kehrer alexander.kehrer@tdchosting.se Tel: +46 10 490 90 90, mobil: +46 76 720 90 90

Om TDC Hosting

TDC Hosting levererar drift av verksamhetskritiska IT-system. Företaget säkrar kunders IT-utrustning i datahallar, erbjuder tjänster som ökar nät- och serversäkerheten och driftar kunders utrustning till applikationsnivå. Resultatet blir enklare budgetering, minskade investerings- och personalkostnader samt mer tid för kunders kärnverksamhet.

TDC Hosting är dotterbolag till TDC A/S som har 170 anställda, 15 egna datahallar i Norden och över 6000 servrar i managerad miljö. TDC Hosting driftar mer än 500 kunder och har över 15 000 kunder på shared business services.

www.tdchosting.se

Taggar: