TDC Hosting hjälper svenskarna att få sin morgontidning – tecknar avtal med distributionsföretaget MTD

Report this content

MTD har distribution över hela Sverige. Tillsammans med utbärningsbolagen och 13 000 tidningsbud förses 3.1 miljoner hushåll och ca 8 000 butiker med morgontidningar.  Att komma i tid är avgörande och till sin hjälp har MTD nu anlitat TDC Hosting som leverantör av IT-drift.

För att klara av sin snabba distribution över hela landet är kommunikationssystemen centrala, vilket kräver en hög driftsäkerhet. Därför har MTD valt TDC Hosting som driftpartner.

-       TDC Hosting har många kunder som hanterar samhällskritiska funktioner, precis som MTD. För oss är säkerhet och upptid otroligt viktigt, eftersom eventuella driftstörningar påverkar så många. Därför uppskattar vi att driftslösningen baseras på utrustning som byts ut löpande, säger Jan Sebenius på MTD.

Ytterligare ett av MTDs kriterier var att kunna samla all drift och support på en enda plats, vilket TDC Hosting kunde erbjuda.

-       Det är mycket roligt att ett företag med så höga driftkrav väljer oss som IT-partner. Vi har redan kunder inom andra krävande branscher som läkemedelsindustrin, bank och retail, och kan nu även skryta med att vi har kunder inom tidningsdistribution, säger Alexander Kehrer, VD på TDC Hosting.

Avtalet mellan MTD och TDC Hosting löper i fem år

Verkställande Direktör, TDC Hosting AB Alexander Kehrer alexander.kehrer@tdchosting.se Tel: +46 10 490 90 90, mobil: +46 76 720 90 90

TDC Hosting levererar drift av verksamhetskritiska IT-system. Företaget säkrar kunders IT-utrustning i datahallar, erbjuder tjänster som ökar nät- och serversäkerheten och driftar kunders utrustning upp till applikationsnivå.

TDC Hosting är dotterbolag till TDC A/S. TDC Hosting har 250 anställda, 15 egna datahallar i Norden och omsätter 450 miljoner kronor. TDC Hosting driftar mer än 500 kunder och har över 15 000 kunder på shared business services. www.tdchosting.se

Taggar: